Vagabond stöttar Loza Foundation för det glömda Europa

Vagabond stöttar Loza Foundation för det glömda Europa

Loza Foundation verkar för att skapa bättre levnadsförhållanden för de svaga och mest utsatta människorna i Europa. För att uppmärksamma arbetet och organiseras nu för första gången Cycle4Europe, ett event där extremsportprofilen Jonas Colting tillsammans med övriga entusiaster skall cykla genom en del av de fattigaste områdena i Europa under två veckor.

Det 2500-kilometer långa loppet avslutas i Varberg som även är platsen för Vagabond Shoemakers huvudkontor. ”En viktig kategori i vårt välgörenhetsarbete är unga och utsattas rätt till ett bra liv. Vi har stöttat Loza förut och deras viktiga arbete att sätta ljus på problemen och bidra till förbättringar för utsatta människor nära oss”, säger Anna Fahle Björcke på Vagabond. Vid sidan av skor är Varberg hemmaort för bland annat cyklar och närliggande företaget Cycleurope är en av de andra sponsorerna. ”Det är extra speciellt att göra detta tillsammans med andra aktörer som liksom oss finns etablerade i Europa och resten av världen och samtidigt hör hemma här i Varberg”.

Vid frågor, kontakta Anna Fahle Björcke