Bastard Burgers etablerar restaurang på Väla

Bastard Burgers etablerar restaurang på Väla

Den norrländska streetfoodkedjan Bastard Burgers, med inspiration från New York, öppnar i höst ytterligare två restauranger i Helsingborg; en på Väla och en i Helsingborg city. Därmed stärker Bastard Burgers sin position i regionen, och med totalt 70 restauranger i Sverige börjar kedjan bli en av de riktigt stora aktörerna på den svenska fast food-marknaden.

- Givetvis vill vi att Väla ska vara en viktig del av vår expansion, och med de två nya restaurangerna kommer vi att ha ett komplett erbjudande i en viktig stad som Helsingborg. Utöver Väla-restaurangen kommer man att hitta Bastard i city och på Söder, säger Björn Havden, Chief Expansion Officer för Bastard Burgers

Bastard Burgers finns sedan tidigare i flera skånska städer med en restaurang i Helsingborg, två restauranger i Malmö samt det senaste tillskottet Nova i Lund som öppnade under början av juni.

Restaurangen i Väla är 175 kvadratmeter stor har plats för cirka 70 gäster inomhus och ytterligare platser utomhus på en trevlig uteservering när vädret tillåter.

- Tajmingen i de här etableringarna hade inte kunnat vara bättre. Väla mottog precis pris som Sveriges bästa shoppingcenter och Helsingborg stad blev nyligen utsedd till årets stadskärna, vilket gör att satsningen på Helsingborg känns extra rolig, säger Björn Havden.

Till premiären anställer Bastard Burgers totalt cirka 20 personer av varierande roller till de två restaurangerna. Bastard Burgers i city och Väla följer samma välkända streetfoodkoncept och meny som kedjans övriga restauranger och serverar burgare från lunch till kväll. Bastard Burgers öppnar sin restaurang på Väla i slutet av augusti.

Annki Cedervall, uthyrningschef Väla

Tel: 042-24 82 92