Utmana gärna årets paketinslagare, vad blir knepigast att dölja i papper i år?

Julklappsinslagning för Barncancerfonden och Team Rynkeby

Paketinslagning för välgörenhet är en mångårig jultradition på Väla. I år går intäkterna till Barncancerfonden genom Team Rynkeby – God Morgon Helsingborg.

Från den 13 december till och med lillejulafton kan Välas kunder få hjälp att slå in sina julklappar. Paketinslagningen håller till på Gamla torget och intäkterna från verksamheten skänks till en god sak.

– Vi har arrangerat julklappsinslagning för ett välgörande ändamål i många år och den här gången har vi valt att stötta Barncancerfonden genom Team Rynkeby Godmorgon Helsingborg, säger Ulrika Nordström, marknadschef på Väla.

För femte året i rad bemannas inslagningsdisken av kreatörer från helsingborgsföretaget Ung Bemanning Sverige AB som sedan start drivits av den 21-åriga entreprenören Cassandra Ibrik.

– I år har vi elva ungdomar på plats på Väla. Vi rekryterar på Helsingborgs gymnasieskolor och över 50 sökte i år, berättar hon.

Den som lämnar in en klapp för inslagning kan förvänta sig toppklass, lovar hon.

– Vi höll ett litet paketinslagningstest som en del i rekryteringen, vi vill ju erbjuda riktigt fina och kreativa paket. Jag brukar vara med själv varje år och har slagit in allt från skidor till stora medicinbollar. Det finns inga begränsningar, vi försöker hitta lösningar på allt.

Paketinslagningen kommer att vara igång under Välas ordinarie öppettider men hjälpen brukar vara populär och kunderna får räkna med viss kötid, särskilt under helgerna.

– Julen handlar om gemenskap och att ge gåvor är en viktig del. Vi på Väla vill bidra på de sätt vi kan och med paketinslagningen hjälper vi kunderna, vi hjälper unga få arbete och vi hjälper Barncancerfonden genom Team Rynkeby – God Morgon Helsingborg, säger Ulrika Nordström.