Alla pristagare samlade i samband med veckans prisutdelning på Väla.

Årets bästa korade på Väla: Urban Modern är Årets butik 2021

I slutet av varje år koras årets bästa prestationer på Väla och den här veckan publicerades alla vinnare. Vinnare av prestigepriset Årets butik 2021 blev Urban Modern, som belönas för sin förmåga att skapa ständig tillväxt och välkomna kunderna i en personlig atmosfär.

Urban Modern drivs av bröderna Ali Sandro Fahs och Mouhamed Fahs.

- Vi är extremt stolta över att bli tilldelade Årets Butik i Sveriges bästa köpcentrum! Att driva och utveckla vår butik på Väla är en stor ära i sig, men att bli tilldelad denna utmärkelsen är vi otroligt stolta över, säger bröderna Fahs.

- För oss är det en morot att få detta priset och gör att vi kommer lägga ännu en växel inför nästa år. Vår målsättning är att göra det ännu bättre framöver.

Årets butik 2021: Urban Modern

Årets butik delas ut till den butik som har uppvisat en stark omsättningsökning i kombination med aktiv marknadsföring och engagerad personal.

Motivering:

Med stor entusiasm, härlig känsla och vinnande personligheter har ägarduon skapat en verksamhet som fortsätter att imponera stort. Ständig tillväxt, fortsatt expansion och moderna marknadsföringsåtgärder formar butiken och dess personal. Kunderna välkomnas på ett urbant, personligt och framgångsrikt sätt och tongångarna hört långt utanför Välas gränser.

Övriga utmärkelser
Utöver Årets butik utdelades även en rad andra utmärkelser för de bästa prestationerna under 2021. Årets butikschef blev Åsa Bergman på KappAhl och Newbie, Årets nykomling blev padelkonceptet Racqet samt Årets raket blev Iems. Här följer samtliga övriga utmärkelser och motiveringar:

Årets butikschef 2021: Åsa Bergman, KappAhl och Newbie

Årets butikschef tilldelas en person som uppvisar ett stort engagemang i såväl sin egen verksamhet som i Välas aktiviteter och utbud. Personen ska åstadkomma både ett mycket starkt resultat i den egna enheten, men också fungera som inspiratör för andra som jobbar på Väla.

Motivering:

Årets butikschef är en driven, positiv och rak person som uppvisar outsinlig energi och vilja att lyckas. Lång erfarenhet, starkt ledarskap och passion för koncepten leder prisvinnaren mot många framgångar. Alltid på tårna, alltid inspirerande för egna teamet såväl som för andra och alltid stabil när omvärlden gungar. Med flera enheter på Väla driver hen verksamheterna till en mycket hög nivå som efterlevs av personal och uppskattas mycket av kunderna. Resultatet är nöjda medarbetare och en omsättning utöver det vanliga och som fortsätter peka uppåt.

Årets nykomling 2021: Racqet

Priset till årets nykomling delas ut till våra nyetablerade butiker och verksamheter som varit igång under minst 6 månader och som har lyckats påbörja sin verksamhet på ett kraftfullt och starkt sätt. Till detta följer hög omsättning från start.

Motivering:

Årets nykomling har på kort tid väl etablerat sitt koncept på Väla. Verksamheten är kreativt utformad där färg, form och kreativitet är bidragande ingredienser. Sortimentet välkomnar kunderna på ett inspirerande och inbjudande sätt. Här har man skapat en trivsam oas för en bred kundgrupp. Personalen sprider spelglädje och lotsar kunderna rätt. Resultatet ger ett utfall och omsättning som ligger högt över förväntan.

Årets raket 2021: Iems

Årets raket delas ut till den butik som från 2020 till 2021 har uppvisat den starkaste omsättningsökning.

Motivering:

I en tuff konkurrensutsatt bransch har prisvinnaren byggt upp en verksamhet som definitivt märks och sticker ut. Färgstarka och trendiga produkter mixas med populära varumärken. Hög servicegrad och ett personligt bemötande tillsammans med stort engagemang gillas av kunderna. Detaljer, fingertoppskänsla och hemtrevlighet har utvecklat en enhet där den säljbara skillnaden uppstår genom engagemang, energi och trendkänslighet.

Årets entreprenör 2021: Jimmy Johnsson och Anton Lindman, Helsingborgs Byggplåt/ Bra Tak

Priset till årets entreprenör tilldelas den samarbetspartner som genom sitt arbete på Väla bidrar i hög utsträckning till ett väl genomfört utfall. Arbetet gör att vi dagligen kan hålla en hög kvalitets- och servicenivå som gör vardagen enklare och bättre för många andra.

Motivering:

Dessa två eldsjälar ställer upp för Väla i ur och skur och i vått och torrt för att skeppet stolt ska segla framåt. Med ett outtröttligt engagemang, ihärdighet utöver det vanliga och med en uppgift som kan liknas vid ”att hitta en nål i en höstack” så gör dessa eldsjälar en strålande insats för att finna och motverka det som kan vara en fastighetsägares värsta mardröm.

Årets hållbarhetspris 2021: Lindex

Årets hållbarhetspris tilldelas den enhet på Väla som bidrar för att minska vårt fotavtryck och bidra till ett mer hållbart samhälle.

Motivering:

Denna verksamhet har haft ett långt och systematiskt arbete med hållbarhetsfrågor, framför allt inriktat på energieffektivisering för deras butik på Väla, där de gjort besparingsåtgärder som lett till en nästan halverad energianvändning. De visar också på ett framgångsrikt sätt att arbeta med hållbarhetsfrågor som är aktuella för hela deras bransch samt att de förstår värdet av att sprida sitt engagemang och inspirera andra branschkollegor att följa deras exempel.

Årets hederspris 2021: Jahanbakhsh ”Johan” Hosseinzadeh, JRV Allservice

Årets hederspris delas ut till en Väla-personlighet som på olika sätt bidragit till Väla-andan och som har varit en aktiv part i utvecklingen av Väla.  Personen bör ha verkat på Väla under flera år och i sitt engagemang varit både konstruktiv, positiv och aktiv.

Motivering:

Årets vinnare av Välas hederspris har under lång tid haft Väla som sitt andra hem. Med stort engagemang, stark samarbetsvilja och hög flexibilitet har prisvinnaren bidragit till Välas framgångar med Restaurangtorget och dess fantastiska utveckling.