Sedan början av juni har utställningen om Vision Väla haft över 60 000 besökare. Nu är det bara en vecka kvar av utställningen.

Besökarsuccé för utställning om Välas framtid

I juni öppnade utställningen Vision Väla som visar hur visionen för framtidens Väla ser ut, där dagens utbud kompletteras med ett mer upplevelse- och aktivitetsbaserat innehåll. Under sommaren har utställningen haft över 60 000 besök, där feedbacken från besökarna har varit mycket positiv.

- Vi är överväldigade av det stora intresset och väldigt glada för att så många har tagit möjligheten att utforska våra idéer och planer för framtidens Väla. Framför allt är det många som har medverkat i utställningens interaktiva delar, vilket har gett oss värdefull feedback i det fortsatta arbetet, säger Niklas Blonér, Välas centrumchef.

Skidtunnel ett uppskattat inslag
I utställningen finns det antal interaktiva knappar, där besökarna har kunnat uttrycka en åsikt eller känsla för olika delar av Vision Väla. Knappen som är klart mest tryckt och gillad, är den om planerna på en skidtunnel på framtidens Väla.

- Ja, det verkar vara något som skulle vara väldigt efterfrågat att döma av reaktionerna som vi har fått från de 60 000 som så här långt har besökt utställningen, säger Niklas.

Vision Väla-utställningen finns i gången mellan entréerna 1 och 6, och nu är det bara en vecka kvar av utställningstiden. Den 8 september monteras utställningen ner för att ge plats åt en ny butik i den aktuella ytan.

- Så ta gärna chansen den här sista veckan och gör ett besök i utställningen. Vi sätter stort värde på all feedback som vi kan få.

Här kan du läsa mer om Vision Väla

Niklas Blonér, Centrumchef