Höga förväntningar när ILVA öppnar ny butik på Väla

Höga förväntningar när ILVA öppnar ny butik på Väla

Torsdagen den 26 maj öppnar den danska möbel- och inredningskedjan ILVA sin nya butik på Väla. Kedjan är inne i ett expansivt skede på den svenska marknaden, och det här blir den fjärde etableringen i södra Sverige vid sidan av butikerna i Malmö, Kristianstad och Halmstad.

- Våra nya butiker i Kristianstad och Halmstad har tagits emot väldigt bra av kunderna och vi har därför höga förväntningar även på butiken här på Väla. Under tiden vi har byggt butiken har vi märkt av ett mycket stort intresse för ILVA och våra produkter, och många har varit nyfikna på vilket datum vi öppnar, säger Per Mölgaard Pedersen, som är butikschef för ILVA i Helsingborg.

Han berättar att butiken är 1500 kvadratmeter stor och att man kommer att ha en personalstyrka på tio personer i inledningsskedet. Den nya butiken, som delar fastighet med Mediamarkt, har utformats enligt ILVA:s koncept som erbjuder inspirerande inredningslösningar för hela bostaden. För att fira premiären kommer butiken att erbjuda kunderna 25-50 procent i rabatt på hela sortimentet under hela öppningshelgen.

- Det är fantastiskt roligt att kunna välkomna ett starkt varumärke som ILVA till vårt handelsområde. ILVA kompletterar vår volymhandel på ett utmärkt sätt och bidrar till att ytterligare vässa vårt erbjudande, säger Niklas Blonér, Välas centrumchef.

Niklas Blonér, centrumchef, Väla

Annki Cedervall, uthyrningschef