Skräckinjagande VR, en läskig ansiktsmålning eller ballongfigurer? Det händer massor av bus på Väla under höstlovet.

Massor av bus på Väla under höstlovet

Väla laddar upp med massor av busiga aktiviteter under nästa veckas höstlov. Under veckan kan besökare få uppleva allt ifrån skräckinjagande VR-äventyr till ansiktsmålning, halloweenpyssel, spökjakt och kreativt legobyggande.

Vecka 44 är det dags för det traditionsenliga höstlovet. Väla erbjuder en långa rad busiga och läskiga aktiviteter för barn och ungdomar. Här är höstlovets viktigaste aktiviteter på Väla:

Höstlovsbus på VR-studion
VR Studion får besök av Factory of Fear som bygger upp en skräckinjagande utställning som du upplever kostnadsfritt under perioden 28 oktober-1 november. Och varför inte passa på att VR-studions Halloween Special, ett skräckfyllt VR-paket med zombieupplevelser?

Lego-bygge, Gamla torget den 29–30 oktober och den 5-6 november
Bygg lego på Gamla torget. Låt kreativiteten flöda med massor av färger och klossar.

Ansiktsmålning, Gamla torget den 31 oktober–1 november
Alla som kommer till vår höstlovsyta på Gamla torget får en ansiktsmålning. Läskiga halloweenfigurer eller en söt figur? Valet är ditt.

Halloweenpyssel med Panduro & Pando, Gamla torget den 2–3 november
Ta en pysselpaus och kom till Gamla torget, där Panduro och Pando finns på plats med massor av mjuk, härlig modellera. Skapa gulliga figurer eller läskiga monster.

Få en egen ballongfigur, Gamla torget den 4 november
Alla som kommer till höstlovsytan på Gamla torget får en egen fin ballongfigur.

Spökjakt på Lekia
Hitta fem gömda spöken i Lekia-butiken. Kan du lista ut vem som döljer sig under kläderna är du med och tävlar om ett presentkort på 1000 kronor.