Rörelse och musik är temat för årets aktiviteter

Sportlovsaktiviteter på Väla

Kom till Väla och prova på roliga aktiviteter på sportlovet, helt utan kostnad. Väla i samarbete med Fritid Helsingborg erbjuder ett nytt och spännande aktivitetsprogram under veckan.

Parkour

Väla i samarbete med Fritid Helsingborg bjuder in till sportlovsaktiviteter för alla, och allt är gratis. Först ut ärparkour. På Gamla torget är ledare och instruktörer från Air Wipp på plats och guidar dig i denna energiska sport och bjuder på spontana uppvisningar under dagen, det är bara att droppa in. Dessutom kan du tävla i en utmanande hinderbana.

- Gratis

- Drop in måndag-onsdag kl 10–18

- Hinderbana

- Tävla mot kompisar

- Spännande uppvisningar

- I samarbete med Air Wipp

Om du därefter tycker parkour är kul och vill fortsätta, kan du tillsammans med Air Wipp träna parkour på Jutans mötesplats på Gåsebäck. Fråga ledarna på plats som gärna berättar mer och svarar på alla dina frågor om parkour.

Skapa din egen låt

Kom och skapa din egen musik. Skriv en låt med vers, brygga och refräng och sjung eller rappa i professionell studiomikrofon. Efter några veckor när låten är producerad med mixning och mastring av studioproffs är låten redo att släppas!

- Gratis

- Torsdag-fredag 10–18

- Skriv din egen låt

- Spela in i proffsstudio

- Få din låt mixad av en producent

Vår musikworkshop är ett samarbete mellan Fritid Helsingborg och Optagonen Optagonen är etablerade artister, producenter, kreatörer, dansare och inspiratörer som vill ge tillbaka till samhället utan filter. De har redan besökt över 50 kommuner och har gjort över 300 workshops och skapande skola-projekt runt om i landet.

Tycker du att workshopen är rolig och vill fortsätta med musik är du välkommen till Mötesplats Kalifornia där det finns en komplett studio med instrument och mikrofoner.