Succé för Väla Pink Party – biljetterna på väg att ta slut

Succé för Väla Pink Party – biljetterna på väg att ta slut

Den 27 maj är det dags för Väla Pink Party, med artister som Marcus & Martinus, Newkid och Elov & Beny. Biljetterna har hämtats ut i snabb takt och om tempot håller i sig kommer de totalt 15 000 biljetterna vara slut i god tid innan partyt startar.

- Ja, det har varit ett fantastiskt drag efter biljetter sedan vi lanserade Pink Party-kampanjen i början av april. Med mindre än tre veckor kvar till den 27 maj har vi delat ut cirka 13 000 biljetter, berättar Ulrika Nordström, Välas marknadschef.

De norska tvillingarna Marcus & Martinus framträdde nyligen i Melodifestivalen med låten Air men har även en rad andra succéhits i ryggen. Sångaren Newkid har efter sin medverkan i Så mycket bättre 2020 fått ett bredare genombrott, där hans tolkning av Ana Diaz låt Starkare var en av de mest spelade låtarna det året. Elov & Benny medverkade i årets Melodifestival med låten Raggen går, och med genombrottet Bubbel på balkongen är de just nu en av Spotifys mest spelade artister i Sverige.

Precis som tidigare är upplägget att en sammanlagd shopping för 1 000 kronor i Välas många butiker kvalificerar för en biljett till Pink Party, shopping för 2 000 kronor ger två biljetter osv. Biljetter hämtas i Välas Infocenter mot uppvisande av kvitto/kvitton.

- Jag vill också lyfta fram att upplägget även gäller när du handlar mat i någon av våra livsmedelsbutiker på Väla, som Willys och Coop. Vi vill ju att så många som möjligt ska kunna vara med på den här fantastiska festen som Pink Party är, förtydligar Ulrika.