Välas marknadsföringsteam var på plats för att ta emot priset på MiH Guld i Helsingborg. Från vänster: Mia Ljungberg, Anna Rosenberg och Ulrika Nordström.

Väla är Årets marknadsförare i Helsingborgsregionen

När Marknadsföreningen i Helsingborgsregionen höll sin årliga näringslivsgala MiH Guld, utsågs Väla till Årets marknadsförare. Väla får priset för att ha skapat ett varumärke som är etablerat långt utanför regionen samt för sin förmåga att genomföra event som både engagerar och stärker relationen till besökarna.

- Det är fantastiskt roligt att vårt arbete uppmärksammas på det här sättet och vi är mycket stolta över priset. Vi är många som är delaktiga i den här utmärkelsen och jag skulle vilja säga att vår unika ”Vi är Väla”-anda har stor betydelse för våra framgångar, säger Ulrika Nordström, Välas marknadschef.

- Precis alla – från centrumledningen och hela vägen ut till alla de som jobbar ute i butikerna – brinner för att Väla ska vara och upplevas som Sveriges bästa köpcentrum.

Årets marknadsförare tilldelas den aktör som stått för något extraordinärt inom marknadsföring, kommunikation eller reklam. Följande kriterier är tongivande:

• Uppnått goda resultat i förhållande till gjord investering.

• Visat på bredden inom marknadsföring och kommunikation.

• Inspirerat andra till bättre marknadsföring genom kunskap, mod och kreativitet.

Ur juryns motivering:

Med ett ständigt ökat intresse har Väla lyckats skapa sig ett varumärke inte bara känt i regionen utan i hela landet. Det mest tongivande i deras marknadsföring är deras väl genomförda event. Det tog sin start i Pink Party men har sedan blivit flera såsom Fashionshow på Arenan, Bröllop på Väla och Planeten Väla. Genom eventen skapar Väla en relation med sina kunder och minnen som kunderna bär med sig. Med god samverkan och samarbete med butikerna blir köpcentret till en enhet som är välbesökt och omtyckt.