Helgen den 26-27 mars bjuder Väla in till Smakfest - en helg i mat- och smakupplevelsernas tecken.

Väla bjuder på Smakfest – en helg full av spännande mat- och smakupplevelser

Helgen den 26–27 mars är det Smakfest på Väla. Då fylls hela köpcentret av spännande smak- och matupplevelser från både Skåne och övriga världen. Här kommer du kunna ta del såväl lokala som internationella delikatesser vid sidan av gästspel av stjärnkockar som Leif Mannerström och Sebastian Gibrand.

Vid sidan av Välas befintliga matställen och caféer ansluter närmare 30 externa utställare under Smakfest. Smakfest kommer att ta plats på hela Väla; från Restaurangtorget till de olika gångarna och vid entréerna.

- Vi fyller i princip hela huset med goda smaker den här helgen. Det här är en smakfest för alla som älskar mat och även en möjlighet att träffa duktiga entreprenörer som står bakom flera fantastiska matprojekt, säger Ulrika Nordström, marknadschef på Väla.

I utbudet på Smakfest hittar man bland annat ostar, charkuterier, fisk och skaldjur, vedugnsbakade pizzor, älgburgare, oljor, kryddor, konfektyr, glass, och mycket annat som får magen att kurra.

Utöver mat- och smakupplevelser kommer Smakfest att gästas av flera kända kockar. Leif Mannerström och hans son Sebastian Mannerström kommer till Gamla torget. Helena Ekman från Sveriges Mästerkock möter du hos Akademibokhandeln samt Önska Kök & Form medan Sebastian Gibrand kommer till Cervera.

Besökarna kommer dessutom kunna få en försmak av Välas nya Restaurangtorg, som invigs officiellt först nästa vecka.