Utbudet på Väla förnyas och förändras under våren, med flera nya butiker och restauranger.

Väla fyller på med ännu fler nyheter under våren

Intresset för att etablera butik eller restaurang på Väla är starkt, och under våren är det rekordmånga nya etableringar som sker under en relativt kort tid. En stor nyhet är att Indiska gör comeback på Väla, med en butik som kommer erbjuda en mix av mode och heminredning.

– Vi är mycket glada över att Indiska ska öppna hos oss igen. Det är ett fräscht koncept som vi tror kommer att uppskattas av vår målgrupp och komplettera det utbud som vi har i dagsläget, säger Niklas Blonér, centrumchef på Väla.

Sedan tidigare står det klart att Välas utbud under våren kompletteras med butiker och koncept som Bvaldi, Designtorget, Skechers, Chay Vegan, Je táime och Fix My Phone. Utöver dessa kommer alltså följande nya etableringar och förändringar att ske under våren:

• Indiska. Klassiskt butikskoncept som etablerar en 250 kvadratmeter stor butik med en mix av heminredning och mode med inspiration från världen. Öppnar i april.
  • Marty. Klädkedja för både män och kvinnor, med inriktning på kvalitet och välkända varumärken. Butiken på Väla blir kedjans åttonde i Sverige.
  • SBG. Unikt butikskoncept med inriktning på tobak. SBG ingår i bolaget Gottebiten med ett 30-tal butiker från Haparanda i norr till Helsingborg i söder.
  • Synoptik. Kedjan storsatsar på den fysiska handeln och mötet med kunderna genom att bygga en helt ny flagship-store på Väla.
  • Nilson Group. Skokedjan samlar två av sina starka koncept i en ny, gemensam butik på Väla; Din Sko och Skopunkten.

– Det känns väldigt roligt att kunna välkomna så många nya hyresgäster på Väla, men det är minst lika glädjande när befintliga hyresgäster väljer att utveckla sina butiker och koncept, som exempelvis Synoptik och Nilson Group gör nu. Det visar att de tror starkt på den fysiska handeln och värdet av att möta kunderna ansikte mot ansikte, säger Niklas.