Väla har Sveriges nöjdaste köpcentrumkunder

Väla har Sveriges nöjdaste köpcentrumkunder

Väla har fått ännu ett kvitto på sin status som Sveriges bästa köpcentrum. Enligt företaget Evimetrix branschledande undersökning Svenskarnas favoritcentrum har Väla Sveriges nöjdaste köpcentrumkunder. Totalt ingår 201 svenska köpcentrum och gallerior i undersökningen, där sammanlagt 6 580 konsumenter har delat ut över 36 000 omdömen.

Till skillnad från många andra branschundersökningar ställer Evimetrix som krav att de tillfrågade kunderna måste ha besökt ett köpcentrum eller en handelsplats de senaste sex månaderna för att lämna ett omdöme i undersökningen, vilket ger undersökningsresultatet både extra tyngd och hög trovärdighet.

- Det känns fantastiskt roligt att få den här återkopplingen från våra kunder och jag rankar den här undersökningen väldigt högt med tanke på omfattning och metod. Vi har fått många utmärkelser genom åren, men ett resultat som bygger på våra egna kunders omdömen väger såklart extra tungt, säger Niklas Blonér, Välas centrumchef.

- Jag vill ge en stor eloge till alla våra butiker och restauranger som möter våra besökare varje dag och ser till att de verkligen trivs på Sveriges bästa köpcentrum.

I undersökningen får de tillfrågade kunderna betygsätta ett 15-tal olika kvaliteter i sina respektive centrum. Resultaten där visar att Väla bland annat har det bästa utbudet av affärer, där även den mest kräsne konsumenten kan få sina shoppingbehov uppfyllda.

- Det allra viktigaste för att kunderna ska bli nöjda med sitt besök i ett köpcentrum generellt är att utbudet av affärer är bra, säger Peter Wissing, projektledare för Svenskarnas favoritcentrum hos Evimetrix.

- Men det är också mycket viktigt att lokalerna är trivsamma och att man får ett bra bemötande vid sitt besök. Dessa tre, och ytterligare ett tiotal kvaliteter analyserar vi och kan då se vilken påverkan de har på nöjdheten bland kunderna, både generellt och för enskilda centrum, fortsätter han.