Väla Pink Party gör efterlängtad comeback

Väla Pink Party gör efterlängtad comeback

Nu är publiksuccén Väla Pink Party tillbaka igen. Lördagen den 27 maj brakar partyt loss på scenen i anslutning till entré 6, med populära artister som Marcus & Martinus, Newkid och duon Elov & Beny. Programledaren Ola Selmén och hans vänner finns också på plats för att leda showen och se till publiken hålls igång hela kvällen.

- Det känns fantastiskt roligt att äntligen kunna bjuda på denna fest igen, som vi vet är väldigt uppskattad av både besökare och våra butiker. Vi vill ge något tillbaka till alla våra lojala kunder och då är Pink Party helt perfekt, där vi kan ha kul och uppleva bra musik tillsammans, säger Ulrika Nordström, marknadschef på Väla.

Artistuppbådet är starkt även i år. De norska tvillingarna Marcus & Martinus framträdde nyligen i Melodifestivalen med låten Air men har även andra succéhits i ryggen, där låtar som Elektrisk och Heartbeat sticker ut ut med sina 98 respektive 42 miljoner spelningar på Spotify. Sångaren Newkid har efter sin medverkan i Så mycket bättre 2020 fått ett bredare genombrott, där hans tolkning av Ana Diaz låt Starkare var en av de mest spelade låtarna det året. Elov & Benny medverkade i årets Melodifestival med låten Raggen går, och med genombrottet Bubbel på balkongen är de just nu en av Spotifys mest spelade artister i Sverige.

Precis som tidigare är upplägget att en sammanlagd shopping för 1 000 kronor i Välas butiker kvalificerar för en biljett till Pink Party, shopping för 2 000 kronor ger två biljetter osv. Biljetter hämtas i Välas Infocenter mot uppvisande av kvitto/kvitton.

- Butikerna och restaurangerna på Väla är verkligen peppade på Pink Party och vill vara med och bidra till en riktig feststämning. Under eftermiddagen och kvällen den 27 maj kommer det självklart även finnas mat och dryck att köpa för besökarna samt gott om plats för spontandans, säger Ulrika.

Ulrika Nordström, marknadschef Väla
ulrika.nordstrom@skandiafastigheter.se