Välas attraktionskraft är fortsatt stark trots de utmaningar som pandemin har medfört för detaljhandeln.

Välas attraktionskraft fortsatt stark: Partyland, Sängjätten och Kry öppnar under våren

Sedan pandemin bröt ut har detaljhandeln varit under hård press. Handelsplatser, kedjor och butiker har drabbats hårt av de restriktioner som myndigheterna infört för att minska smittspridningen. Men trots de utmanande tiderna har Väla behållit sin attraktionskraft och efterfrågan på att etablera sig här är fortsatt stark.

-Ja, vi får hela tiden förfrågningar från både agenter och enskilda aktörer om hur läget ser ut hos oss just nu och till skillnad från många andra i branschen har vi en relativt låg vakansgrad. De lediga ytorna har vi hittills lyckats fylla på ett bra sätt, och det är väldigt kul att kunna presentera nyetableringar i dessa utmanande tider, säger Annki Cedervall, som är uthyrningschef på Väla.

Flera nya butiker på gång
Bara den kommande tiden sker det flera nyöppningar på Väla. Först ut är kedjekonceptet Partyland, som öppnar sin nya butik under skärtorsdagen. Partyland erbjuder ett brett sortiment av fest- och partytillbehör. Under senare delen av april kommer sedan det nya padelkonceptet Racqet att ha premiär för sin ”Flagship Store”, som de själva ser som ett viktigt skyltfönster för det nya varumärket. Under maj kommer sedan Sängjätten och vårdkonceptet Kry att öppna på Väla. Kry kommer i första hand att etablera en central för Covid 19-vaccinationer.

Annki Cedervall, uthyrningschef

E-post: annki.cedervall@skandiafastigheter.se