Missa inte Van Asch Burlesque Visning på Formex

Kliv in i Van Asch fantastiska och fabulösa värld.

Ett möte med Van Asch design är som klä sig i rollen av Alice och frivilligt hoppa ner i kaninhålet och på botten hitta precis vad du hoppats på – en drömsk fantasivärld. Kreationerna är en krasch mellan århundraden och ett giftermål av det förföriskt romantiska och det depraverat dekadenta. En svunnet England där gasljusen blinkar neonrött och det Viktorianska värderingarna hyllar frivol fetisch.

I Van Asch kollektion hittar du uteslutande handgjorda saker och ting som kan förvandla ditt hem till en fabulös Steampunk boudoir och få dig att smälta in i den.  I Sverige är Van Asch mest känd för sina handgjorda kuddar som säljs i en rad exklusiva möbelaffärer runt om i Stockholm. Sedan flera år toppar även Sveriges burlesque elit sina föreställningar med Van Asch sagolika hattkreationer. På mässan visas accessoarer för både dig och hemmet: Kuddar, Konst, Hattar, Halsband, Smycken och mycket mer.

Rachel Van Asch har ett förflutet som sångerska i det guldsäljande engelska bandet Mediaeval Baebes, men har nu lagt micken på hyllan. Hon bor sedan en rad år i Stockholm där hon bland annat drivit sin egen butik i Gamla Stan. I år är första gången den brittiska designern Van Asch deltar på FORMEX Mässan.

Monter AG:35

• cushions
  • fashion
  • formex
  • hats
  • inredning
  • inredningstrend
  • mode
  • smyckeskrin
  • van asch
  • www.vanasch.se
  • burlesk
  • burlesque
  • konst
  • kuddar
  • hattar

• Stockholm

Det nyskapande märket Van Asch drivs av brittiska designern Rachel Van Asch som numera är bosatt i Stockholm. Hennes excentriska och härliga kreationer smälter samman gammaldags romantik med en häftigt modern känsla. Hon är mest känd för sina handgjora ’art cushions’ – unika dekorativa kuddar. Nu presenterar hon sina nya dekorativa konstverk: Stora orginella tavlor med inspirerad engelsk victoriansk och edwardiansk känsla, men med en mörk ’twist’.

Rachel Van Asch designar också burlesque cocktail-hattar och excentriska nyskapande smycken.