ComNet-fiberenheter tillsammans med Vanderbilt SPC är en vinnande kombination

Vanderbilt SPC används som en del av en säkerhets- och kommunikationslösningen mellan tullstationerna och övervakningscentralen Plaza som sköter stationerna på M1 mellan Dublin och Belfast.

På natten är stationerna automatiserade och därför behövs ett inbrottslarmsystem. Då avståndet mellan tullstationerna och övervakningscentralen är 6,2 kilometer och säkerhetssystemet, SPC inbrottslarm kombinerat med effektiv kameraövervakning möjliggör att kunna arbeta över det avståndet så att operatörerna kan få en överblick över händelseförloppen på varje tullstation.

Vanderbilt SPC ersatte en befintlig Europlex produkt som hade IFS-fiberdrivrutiner anslutna och arbetade med multimodefiber. Multimode är vanligtvis bara specificerad för ca två kilometer och här var avstånden över sex kilometer. När 3GS-arvsystemet ersattes för en ny modern SPC-central, behövde även fiberlösningen ses över för att säkerställa en god funktionalitet.

Tidigare hade Vanderbilt partnern och installatören Precision Security installerat ett par fiberkablar - två sändare och två mottagare - för att sända signalen fram och tillbaka framgångsrikt. Men vid en uppdatering märkte de att ett enda par ComNet-fiberenheter, ”out of the box”, lyckades genomföra uppgiften ännu bättre.
ComNet FDX60 multimode fiberenheter medgav att SPC X-Bus-överföringen kan konverteras från RS485-protokoll till optisk och tillbaka till RS485. Detta möjliggjorde att datan från SPC-expander enheterna kunde färdas längre.

Comnet FDX60 (M, S) [- M] datatransceivers tillhandahåller punkt-till-punktöverföring av simplex- eller duplex-EIA RS232 / RS422 / RS485 (2W / 4W) datasignaler över en eller två optiska fibrer. Transceiverna är transparenta för datakodning, vilket möjliggör bredbandskompatibilitet. Modeller inom den här serien är tillgängliga för användning med multimod eller optisk fiber med enkelt läge.

ComNets produkter - direkt ur lådan, var enkla att använda och att installera. När jag såg namnet ComNet blev jag inte förvånad över att det skulle fungera, för att vara ärlig. Vi har tidigare arbetat med ComNet-fiberstyrda växlar, och vi fann att de alltid fungerar perfekt
- Victor Fields, Precision Security

Vanderbilt är en global leverantör av säkerhetssystem, som har verksamhet i 95 länder. Vanderbilt konstruerar, tillverkar och distribuerar system som skyddar miljöer och organisationer av alla storlekar. Anpassningsförmåga och pålitlighet är särskiljande för varumärket Vanderbilt, och dessa avgörande egenskaper tillgodoser ett brett spektrum av kunders applikationsbehov inom bank, utbildning, hälso- och sjukvård, detaljhandel med mera. Våra produktlinjer omfattar passerkontroll, inbrottslarm och video.

ACRE, LLC, holdingbolaget som äger Vanderbilt Industries, Mercury Security och nyligen förvärvade ACT , äger även Communication Networks LLC (dba ComNet), en tillverkare av video- och dataöverföringsutrustning.

För mera information kring våra lösningar kontakta sales.nordic@vanderbiltindustries.com

• Datasäkerhet

• denmark