Vanderbilt lanserar plugin till Milestone VMS

Vanderbilt lanserar Milestone Plugin för SPC

Vanderbilt, en världsledande leverantör av säkerhetssystem, tillkännagav i December 2017 lanseringen av ett Milestone-plugin för SPC

SPC skyddar företag och tillgångar med ett intrångsdetekteringssystem som erbjuder mångsidig drift och omfattande larmhanteringsfunktionalitet. Med hjälp av molntjänster, smarta applikationer och ett dedikerat programvarupaket ligger SPC i spetsen för modern intrångsdetektering.
SPC Milestone plugin tillåter användare att avaktivera händelser och hantera sitt SPC-system från Milestone smart client. När det är installerat tillåter plugin en 30-dagars prov för upp till två paneler och tillåter visning av områden, zoner, dörrar och utgångar från Milestone Map-gränssnittet.

PLUGIN ANVÄNDER FlexC att kommunicera med panelen och när en licens köps från Vanderbilt kommer den att stödja upp till 20 SPC-system. Licensen ger också kunder ett års support och tillgänglighet till uppdateringar. Plugin är kompatibel med SPC 3.6.6, 3.7.1 och SPC 3.8.

Syftet med produkten är att förbättra kundupplevelsen genom att tillhandahålla en dubbelriktad kommunikationsstrategi med förstärkning av en kraftfull övervakningslösning. I linje med kundernas önskemål, har SPC Milestone plugin ett alternativ som filter för händelseöverföringar, fjärrinteraktion baserat på anpassningsbar kommandoprofil, medan ATS / ATP-loggar erbjuder transparent överföring.

Omedelbar och fjärråtkomst till eventuellt larm hjälper till att spara mycket tid för dem som är involverade i att upprätthålla systemet. När ett alarm genereras kommer ikonen på din övervakningsskärm att bli röd, kameror kan utlösas och Milestone-klienten kan visa relevant information. Genom att högerklicka på ikonen kan du kontrollera status för larmet och ytterligare en högerklick-åtgärd kommer att återställa larmet och växla ikonen tillbaka till grönt.

När systemet är konfigurerat importeras informationen automatiskt till Milestone där namn på områden, zoner och dörrar visas, vilket möjliggör en smidig konfiguration och användarupplevelse.

• intrusion
  • iceland