Anmäl din arbetsplats i Vänersborg till konceptet Cykelvänlig arbetsplats 2021

Nu är Cykelvänlig arbetsplats 2021 igång och återigen är det möjligt för arbetsplatser i Vänersborg att delta.

- Cykelvänlig arbetsplats är ett enkelt koncept som skapar morötter för både arbetsgivare och anställd att resa mer hållbart, säger energi- och klimatrådgivare Patrik Dokken.

Cykelvänlig arbetsplats är ett årligt återkommande projekt där deltagande arbetsplatser kämpar om titlarna Årets cykelvänligaste arbetsplats, Årets raket och Årets nykomling. Syftet är för att öka det hållbara resandet till och från jobbet, samt i tjänsten på arbetsplatser i Västsverige.

Vänersborg är en av 21 kommuner i regionen som har anmält sitt deltagande i Cykeltävling 2021. Nu återstår det bara för arbetsplatser i kommunen att anmäla sig.

Vår kommun har utmärkt sig tidigare i tävlingen. År 2018 vann Kommunrehab i Vänersborg priset Årets raket.

- Förutom att man gör en insats som bidrar till mer hållbart resande innebär det stora hälsofördelar att välja cykeln som resealternativ. Det kostar inget att delta, och vem skulle inte vilja få priset som Västsveriges cykelvänligaste arbetsplats?

Patrik Dokken, tfn 0520-49 70 43

Hedvig Särg kommunstrateg Vänersborgs kommun, tfn 0521-72 24 29