Höstens Vänersborgsgala skjuts upp

Efter noggrant övervägande är beslutat taget: Vänersborgsgalan 2021, lördagen den 13 november blir inte av som planerat.

- Trots att rekommendationerna snart tillåter att vi genomför den här typen av evenemang så finns det fortfarande en försiktighet ute bland företagen och i samhället, samtidigt som tiden för att kunna leverera en gala i det format som besökarna förväntar sig helt enkelt är lite för knapp, säger gala-projektledaren och verksamhetsutvecklaren Mia Dahlén.

Mia och hela arrangörsstaben siktar nu in sig på våren 2022 istället.

- Vi vill kunna känna att vi kan gå in 100 procent och göra en gala i det fantastiska format som vi haft de tidigare fem gångerna, säger Mia och konstaterar att de flesta pusselbitarna för galan den 13 november funnits på plats sedan en tid tillbaka.

- Men nu är det verkligen hög tid att sätta alla detaljer och efter noggrant övervägande har Forum Vänersborgs styrelse landat i det här beslutet. Alla tycker förstås att det känns tråkigt, men nu satsar vi på att genomföra en magisk sjätte gala i fullstorlek till våren i stället, understryker Mia Dahlén.

Vänersborgsgalan lockar varje år drygt 500 gäster och arrangemanget, som knyter ihop kultur, näringsliv och föreningsliv på ett unikt sätt, engagerar en stor stab med människor som jobbar runt om med servering, teknik och galaprogram.

Den 13 november var tanken att schlagerikonen och Diggiloo-grundaren Lasse Holm skulle stå på galascenen.

- Vi hoppas att vi kan få honom till vårens gala, så att våra galagäster kan få ta del av den magiska show som vi en gång planerade inför redan våren 2020, säger Mia Dahlén.

Arbetet med Evenemangsfonden, som via Vänersborgsgalan årligen fylls på genom företagsdonationer och galalotterier, kommer att fortsätta precis som vanligt.

- Vi har idag ett kapital i fonden på drygt 550 000 kronor. Alla föreningar är precis som tidigare välkomna att söka riskkapital och support till utvecklingen av befintliga eller till satsningen på nya evenemang, understryker Mia Dahlén.

För ytterligare frågor, kontakta
Mia Dahlén, tel 0722-50 55 60