Så firar Vänersborg sin födelsedag 2021

2021 fyller Vänersborg 377 år och det vill vi såklart fira, även om det är speciella tider! Vänersborgs födelsedag är en uppskattad tradition och dagen till ära infaller kalaset i år på Alla hjärtans dag!

I år kan vi tyvärr kan vi inte bjuda in våra invånare till ett traditionellt tårtkalas utan istället bjuder vi kommunens alla äldreboenden på tårta.

Dessutom får alla som går den digitala tipspromenaden Active Quiz under kalashelgen (13–14 februari) ett presentkort, som gäller för ett smarrigt bakverk på Nordfeldts Konditori. Presentkortet hämtas ut på Turistbyrån i Vänersborg och gäller februari ut.

Så fungerar Active Quiz:
Active Quiz är en digital tipspromenad för barn och vuxna, unga och gamla, invånare och turister. Du kan välja att gå den precis där du befinner dig eller varför inte låta utmaningen ta dig runt i kommunen och samtidigt upptäcka nya smultronställen? Vad du än väljer behöver du ladda ner appen Active Quiz till din mobil och skriva in koden: Active Vänersborg. Ange ett namn och välj mellan barn- eller vuxen-frågor. Sedan är det bara att börja gå, frågorna dyker upp automatiskt efter ett visst antal meter. Du kan delta var som helst i vårt område, så länge du rör på dig, i grupp eller på egen hand.

Det finns också tillfälle att ställa frågor till våra politiker.
Söndag 14 februari kl. 14-16.15 blir det en digital politikerdialog med representanter från kommunens alla nämnder.
Ställ din fråga till denna adress: fraga@vanersborg.se

Hitta mer information om hålltider och följ sändningen på www.vanersborg.se

Varmt välkommen!

• leva och bo