Alla deltagare erbjuds varm mat efter sitt simlopp.

Vansbrosimningen inleder samarbete med catering- och eventföretaget FC-gruppen

Inför sommaren 2024 inleder Vansbrosimningen ett helt nytt samarbete med catering- och eventföretaget FC Gruppen i Jönköping. Deltagarna i Vansbrosimningens lopp kommer då återigen att kunna njuta av varm mat efter sitt simlopp.

– Vansbrosimningen har en lång tradition av att bjuda alla deltagare på mat efter målgång. Det är mycket uppskattat och ger deltagarna lite extra tid att njuta av sin bragd. Därför känns det mycket bra att vi lyckats knyta till oss ett erfaret och välrenommerat catering- och eventföretag som FC Gruppen, säger Tomas Viker, generalsekreterare på Vansbrosimningen.

– I sommar, i samband med den 70:e upplagan av Vansbrosimningen och den 30:e upplagan av Vansbro Tjejsim återlanserar vi alltså varm mat i vår restaurang på målområdet där deltagare och besökare erbjuds flera olika valmöjligheter, fortsätter han.

I den deltagarenkät som Vansbrosimningen gjort har deltagarna varit tydliga med att de föredrar varm mat efter loppen, något som nu Vansbrosimningen tagit fasta på. Utöver restaurangen kommer FC Gruppen att arrangera det nöjesutbud som också det blivit tradition under simmarveckan. Programmet för det presenteras under våren.

– Vi på FC Gruppen längtar att få komma till Vansbro i sommar och bli en del av denna tradition och folkfest. Genom vår erfarenhet av stora arrangemang ser vi fram emot att tillsammans med Vansbrosimningen utveckla och skapa en extraordinär upplevelse för såväl deltagare som besökare säger William Axelsson, vd på FC Gruppen.

Vansbrosimningen genomfördes för första gången år 1950 och är idag Sveriges största öppet vattenevenemang med över 10 000 deltagare. Utöver simloppen ingår även tävlingar triathlon. Vansbrosimningen är sedan 1971 en del av En Svensk Klassiker.