Zone3 blir officiell simpartner till Vansbrosimningen och Challenge Vansbro 2022. Foto: Mickan Palmqvist

Vansbrosimningen är stolta över att presentera samarbetet med Zone3, ett av världens högst raknade triathlon- och simvarumärken. Zone3 går in som officiell simpartner till Vansbrosimningen och Challenge Vansbro 2022. I sommar är äntligen sim- och triathlonfesten tillbaka i Vansbro där deltagarna kan utmana varandra och sig själva inom olika distanser och idrotter, mellan den 1- 10 juli väntas ca. 10 000 deltagare.

- Vi är extremt glada över vårt partnerskap där vi blir en del av ett så prestigefullt event som Vansbrosimningen. Vi ser fram emot att möta över 10 000 entusiastiska simmare och triathleter i sommar. Det är en perfekt match för oss och vårt varumärke där vårt mål är att ge tillbaka till den stora massan som utgör kärnan i våra idrotter, säger James Lock från Zone3.

- Vi är stolta över vårt samarbete med Zone3, som visar att vi är ett evenemang av högsta klass som når såväl motionären som den yttersta eliten. I sommar kommer våra tävlande kunna stå på startlinjen tillsammans med nybörjare, vana motionärer och OS-medaljörer. Det blir en häftig upplevelse, säger Tomas Viker, generalsekreterare Vansbrosimningen

Som deltagare i Vansbrosimningen och Challenge Vansbro får du ta del av en mångårig tradition i Sveriges kanske trevligaste motionslopp och triathlontävlingar. Vi har lagt stort fokus på naturupplevelser och allt det vackra Sverige, Dalarna och Vansbro har att erbjuda. Ambitionen har alltid varit att deltagare och publik ska få en riktigt härlig upplevelse där gemenskap, värme och glädje går hand-i-hand med en tuff prestation.

- Det kombinerade partnerskapet hjälper oss att befästa vår position som ett världsledande varumärke inom triathlon samt marknadsledande inom öppet vatten-simning. Våra produkter är designade för att ge optimal support till såväl nybörjaren som den elitaktiva. Under dessa event kommer vi kunna se idrottare som använder vår Aspect-modell, som är anpassad för bröstsimmare, och hela vägen till vår nya Vanquish-X modell som är världsledande och vår mest tekniskt avancerade våtdräkt designad för maximal effekt, säger James Lock från Zone3.

Vansbrosimningens lopp

• Vansbrosimningens Vintersim, 25/50 meter, 19 februari
  • Vansbrosimningen, 3000 meter, 9 juli
  • Vansbro Öppen Älv, 3000 meter 2 juli, 8 juli
  • Vansbro Halvsim, 1500 meter, 2 juli, 8 juli
  • Vansbro Kortsim, 1000 meter, 2 juli, 10 juli
  • Vansbro Tjejsim, 1000 meter, 10 juli
  • Vansbro 10K, 10.000 meter, 2 juli
  • Vansbro Vattenprov, 200 meter, 8,9,10 juli
  • Lilla Vansbrosimningen, 25/50meter, 9 juli
  • Vansbrosimningen Home Edition, 1000 – 3000 meter, 11 juli – 31 augusti
  • Vansbro Nattsim, 1000 meter, 13 augusti

Challenge Vansbro - Triathlon

• Challenge Tryathlon 350m sim-7km cyk-2,5km löp, 1 juli
  • Challenge familje- och företagsstafett 350m sim-7km cyk-2,5km löp, 1 juli
  • Challenge Kids, 2 juli
  • Challenge Sprint, 750m sim-20km cyk-5km löp, 2 juli
  • Challenge Vansbro Medeldistans 1900m sim-90km cyk-21km löp, 3 juli
  • Aquabike, 1900m sim-90km cyk, 3 juli

Om Vansbrosimningen
Vansbrosimningen är ett av Sveriges största och äldsta öppet vatten-evenemang erbjuder lopp från 25 – 10 0000 meter. Tävlingarna går av stapeln 1 – 10 juli 2022.

För frågor vänligen kontakta
Tomas Viker, Generalsekreterare Vansbrosimningen
E-MAIL: tomas.viker@vansbrosimningen.se
TELEFON: 070 – 319 27 33

Vansbrosimningen genomfördes för första gången år 1950 och är idag Sveriges största öppet vattenevenemang med över 13 000 deltagare. Utöver sju lopp i simning ingår även tävlingar i swimrun och triathlon. Vansbrosimningen är sedan 1971 en del av En Svensk Klassiker.