Värderingsdata växer - är du vår nya Account Manager?

Nyhet   •   Nov 21, 2017 16:05 CET

Är du skicklig på att stänga affärer? Drivs du av ett utmanande arbete med stora utvecklingsmöjligheter? Vill du vara omgiven av härliga och kompetenta kollegor med familjär anda och möjligheten att påverka den digitala utvecklingen inom fastighetsbranschen? Då föreslår vi att du fortsätter läsa!

Vi söker nu en Account Manager till vårt kontor i Stockholm.

Du kommer att arbeta med att skapa goda, långvariga relationer till våra kunder genom att sälja till och rådgiva företag i hur de arbetar i våra verktyg för att effektivisera sitt arbete och skapa bättre affärer. Som Account Manager ansvarar du för hela säljcykeln där du bearbetar nya kunder samt merförsäljning till befintliga kunder. Du kommer i huvudsak arbeta med försäljning av vårt verktyg VD Pro för kommersiella fastigheter och flerbostadshus.

Om dig

Vi tror att du tidigare arbetat i en liknande roll med B2B-försäljning, både med uppsökande nyförsäljning per telefon och relationsbyggande besök ute hos befintliga och blivande kunder.

Du är van att arbeta i team och tycker att laganda är viktigt för att du ska trivas. Du vill gärna vara med och bidra till utvecklingen i ett växande bolag.

För att trivas i rollen som Account Manager på Värderingsdata är det viktigt att du är kommunikativ och lyhörd för att förstå vad kunden behöver. Vårt signum är lojala kunder och vi ser därför att du är engagerad långsiktigt i alla kundkontakter du knyter.

• Du drivs av resultat, mål och att skapa samt bibehålla affärsrelationer.
  • Att engagera och övertyga andra ser vi som självklara egenskaper.
  • Du är kreativ och professionell i ditt arbete.
  • Du är självständig, initiativrik och lösningsorienterad.
  • Du är engagerad, positiv och orädd.
  • Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från fastighets- eller finansbranschen. För tjänsten är det viktigt att du skriver och talar svenska samt engelska flytande. B-körkort är ett krav.

Vi erbjuder

Möjligheten att få arbeta i en erfaren men ung, dynamisk miljö som präglas av professionalism och ödmjukhet.

• En social, utmanande och ansvarsfull säljroll hos Sveriges bredaste leverantör av tjänster inom fastighetsinformation.
  • Goda möjligheter att utvecklas till Senior Account Manager, KAM och försäljningsansvarig vid kontinuerligt goda resultat och utmärkande ledaregenskaper.
  • En härlig arbetsplats med högt i tak där du har stor möjlighet att påverka marknaden och Värderingsdatas utveckling.
  • Stöd från engagerade och kompetenta kollegor där vi tillsammans skapar förutsättningar för tillväxt av företaget.

Tjänsten utgår från vårt kontor i Stockholm där vi sitter centralt i moderna lokaler tillsammans med NAI Svefa. Tjänsten medför också resor och kundbesök inom landet.

Anställningsform

Fast tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Arbetstid är dagtid 8:00-17:00 med resor runt om i landet ca 1-2 dagar i veckan.

Lön

Fast grundlön med provision.

Om Värderingsdata

Värderingsdata ingår i Nordens ledande koncern för automatiserad fastighetsvärdering samt information och analys av fastighetsmarknaden. Vi erbjuder tjänster för aktörer inom privatbostäder, kommersiella fastigheter och banker. Totalt finns över 20 000 användare av tjänsterna. Koncernen omsätter årligen 150 miljoner SEK, har 45 anställda och finns representerad i Stockholm, Oslo och Kungsbacka.

Ansökan och mer information

Ansök genom att skicka ditt CV och personligt brev till Kim Lundgren, Affärsområdesansvarig Kommersiella fastigheter: kim.lundgren@varderingsdata.se

Har du frågor är du välkommen att kontakta Kim Lundgren på +46 707 21 31 06

Vi tillämpar ett löpande urval i denna rekrytering tills vi hittar dig!