Presskonferens: Vårdförbundet och Legitimerade sjukgymnasters riksförbund, LSR

Imorgon tisdag klockan 17:00 presenterar Vårdförbundet och LSR svaret på det slutbud som är resultatet av förhandlingarna med Sveriges Kommuner och Landsting, SKL.

Det nya avtalet gäller för 95 000 sjuksköterskor, barnmorskor, biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och sjukgymnaster som är anställda i kommuner och landsting/Pacta (företag som står SKL nära).

Välkomna!
Tid: Klockan 17:00
Datum:
tisdagen den 5 april.
Plats: Vårdförbundet, Adolf Fredriks Kyrkogata 11 (våning 6) i Stockholm.
Medverkande: Anna-Karin Eklund, ordförande Vårdförbundet, Kerstin Persson, chefsförhandlare Vårdförbundet, Anna Hertting, ordförande Legitimerade sjukgymnasters riksförbund, LSR, Mats Einerfors förbundsdirektör LSR.

För mer information kontakta:
Cecilia Sandahl, presschef Vårdförbundet, tfn: 08-14 77 69, 070-687 32 42
cecilia.sandahl@vardforbundet.se
Mats Einerfors, förbundsdirektör LSR, tfn: 08-567 06 102, 0709-28 61 02

Legitimerade Sjukgymnasters Riksförbund, LSR, samlar närmare 12 000 av Sveriges sjukgymnaster. Sjukgymnastförbundet arbetar för att tillvarata och främja medlemmarnas fackliga och yrkesmässiga intressen. LSR verkar för en tidsenlig hälso- och sjukvård utifrån patienters rätt att direkt få välja adekvat kompetens, efter behov.

Medlemmar i Vårdförbundet arbetar för en säker vård. Vi är 110 000 sjuksköterskor, barnmorskor, biomedicinska analytiker och röntgensjuksköterskor som utvecklar vården för dig som individ. Från sjukdom och diagnos till hälsa och helhet. www.vardforbundet.se

Om Vårdförbundet

Vårdförbundet är ett partipolitiskt obundet yrkesförbund som arbetar för att ge dig som är medlem och utbildad som, eller studerar till, biomedicinsk analytiker, sjuksköterska, barnmorska eller röntgensjuksköterska stöd i professionella och fackliga frågor.
Förbundet arbetar bland annat för att förbättra dina arbetsvillkor, stärka dig i din yrkesutövning och påverka utvecklingen av sjukvården både nationellt och internationellt. Vårdförbundet har cirka 111 000 medlemmar.

Förbundet har 21 lokala avdelningar runt om i landet. På varje arbetsplats finns en förtroendevald som representerar förbundet. Vårdförbundets kansli ligger i Stockholm. Vårdförbundet ingår i TCO.

För mer information gå till www.vardforbundet.se

Vårdförbundet