Tillitsverkets upplevelseutställning på Världskulturmuseet

Tillitsverkets upplevelseutställning på Världskulturmuseet

Upplevelseutställningen SKAPA, LEKA, LYSSNA - en hyllning till människans skaparkraft vill samla och vidare inspirera fler att tro på och vilja satsa på lek, kreativitet, skapande och samverkan för positiv samhällsutveckling.

Tillit är en nyckel för social hållbar utveckling.
Under tre år har Tillitsverket skapat utgångspunkter för fördjupning, insikter och upplevelser tillsammans med pedagoger, myndigheter, ensamkommande flyktingbarn, företagare, föräldrar, dropouts, forskare, tjänstemän, vuxna och barn i alla åldrar. Programmet är en del av Vetenskapsfestivalen.

Var: Världskulturmuseet, Göteborg

Rekommenderad ålder: För vuxna och barn från fyra år och uppåt

Pris: Fri entré

Smyggöppning den 12 maj 14.00-17.00

13 maj introduktion 11.30 samt 13.30.

14 maj introduktion 11.30 samt 13.30.

KOM ALLA GLADA STORA OCH SMÅ, vuxna och barn och ta del av vår stad. Strosa omkring hela dagen lång och pröva det den kan bjuda.
Ja, kom och besök det vackra sagoslottet där allt är möjligt. I sagans förtrollade värld. Lyssna och lek. Var med i en sagodans.
För dig som vill äventyr finns också något att hämta. Nu startar äventyrsleken där allt kan hända. Den går i fantasin över skogar och berg. Kommer vi att klara oss fram?
Vem blir du efter ett besök i teatergarderoben? Och vad händer i manegen? En modéparad eller en cirkusföreställning? Vågar du och vill du vara med?
Vi bygger kanske en båt. Eller springer i balansbanan där mod och beslutsamhet övas. Här finns något för både barn och vuxna. Men att leta efter trollkarlens skatt, det får bara barnen göra.

Detta är ett program som görs av Tillitsverket som är ett fritt initiativ startat av människor som tror på betydelsen av att våga arbeta långsiktigt, förebyggande och gränsöverskridande för att bygga ett mer tillitsfullt och hållbart samhälle.