VARTA hörapparatsbatterier vid kongressen för "Hearing Aid Acousticians" i Paris

Det tyska teknikföretaget kommer för första gången att presentera hörapparatsbatterier under varumärket VARTA, liksom sin andra produktportfölj som även inkluderar individuella energilösningar för industrin den 18-19 mars i Paris.

För hörapparatbärare är batteriet avgörande för en tillförlitlig och optimal hörselupplevelse. Under varumärket VARTA presenteras nu egna hörapparatsbatterier för första gången. Med filmtätningen har cellerna en körtid upp till 15 procent längre än standardcellen. Enligt konsumenttester motsvarar detta upp till 48 timmar. Batterierna levereras i den välkända komfortförpackningen.

VARTA står för att göra det möjligt för varje person att leva ett självständigt och tillfredsställande liv i ett inkluderande samhälle. VARTA är världsledande inom hörapparatsbatterier och teknikledare för litiumjonteknik. Vår forsknings- och utvecklingsavdelning arbetar varje dag med att utveckla de mest avancerade batterierna för att möjliggöra framtidens små och lätta sjukvårdsprodukter. Målet är att göra hörapparater bekväma, kraftfulla och därmed enkla att integrera i vardagen. Idag täcker VARTA mer än hälften av världens efterfrågan på zink-luftbatterier.

Utbudet från power one, ett 100% dotterbolag till VARTA AG, inkluderar den nyligen lanserade power one EVOLUTION. VARTA arbetar redan på den efterföljande produkten: power one EXTREME. Genom att ytterligare öka cellernas kapacitet kan hörapparatbäraren garanteras en ännu längre körtid och därmed ännu längre hörsel.

Med VARTA INDIVIDUALS erbjuder teknikgruppen från Ellwangen specifika och individuella energilösningar för hörapparater som produceras i industriella små serier. Batteriets montering och så kallade hölje är exakt anpassade efter kundens specifikationer. Dessa hörapparatslösningar används främst inom implantat.

För VARTA är hållbara, sociala, ekologiska och ekonomiska åtgärder oupplösligt kopplade till den mer än 130 år gamla företagskulturen. Som teknikledare och leverantör av innovativa kvalitetsprodukter är företaget medvetet om sitt ansvar för människor och miljö. Med engagemang i Tyskland som produktionsplats och anläggningarna i Ellwangen, Dischingen och Nördlingen ligger fokus på miljövänlig och resursbesparande produktion, produkternas kvalitet och säkerhet.

VARTA AG-montern ligger i PALAIS DES CONGRÈS DE PARIS, monter G2.

Mediakontakt
Christian Kucznierz
Head of Corporate Communications
Tel: +49 79 61 921-2727