Norrlager - Nyhet i ölsortimentet hos VASA Bryggeri

Det norrländska VASA Bryggeri, beläget strax utanför Sundsvall, har sedan förra året lyft in öl i sortimentet med sitt lokalt förankrade Sundsvalls Öl. Verksamheten innefattar även nostalgiska dryckesmärken inom läskedryck som bl.a. Drink 21, Portello, Pomril och norrländskt mineralvatten.

- Eftersom vårt främsta verksamhetsområde är Norrland känns det naturligt att vår lokala ölsort nu kompletteras med ett regionalt öl för Norrland. Det känns självklart att lyfta fram vårt fina distrikt och landskap i sortimentet så långt det bara går och här tar Norrlager en given plats, säger VD Niclas Nilsson.

Precis som namnet avslöjar är smakreferensen till ölet Norrland. Avstamp har tagits i naturen och det gedigna. Med lagom beska och rund smak har ölet en fyllig karaktär. Ölet är naturligt bryggt enligt den tyska renhetslagen från 1500-talet. Det innebär att ölet endast bryggs på malt, humle, vatten och jäst och har inga andra tillsatser eller konserveringsmedel.

- Att sätta smaken av Norrland görs inte över en natt och vi tycker det märks i ölets smak och kvalitet vilken tid och kärlek vi lagt på utvecklingen av Norrlager. Många utvärderingar har gjorts och vi är riktigt nöjda med resultatet. Nu hoppas vi att konsumenterna kommer tycka om den lika mycket som vi gör, avslutar Niclas Nilsson.

Norrlager kommer att finnas tillgänglig i butiker och restauranger runt om i Sverige men med störst tillgång norr om Gävle. Tillgången kan variera beroende på butik. Norrlager med alkoholhalt 5,2% kommer även in som beställningsvara hos Systembolaget under sommaren.

MER INFORMATION
Niclas Nilsson
VD/Marknadschef
niclas.nilsson@vasabryggeri.se

• Gastronomi

• Gävleborg

VASA Bryggeri är nostalgibryggeriet med rötterna i de norrländska skogarna. Vi har funnits i över 20 år och arbetar i huvudsak för att återuppliva och bevara klassiska läskedrycker enligt originalrecept. Vi strävar också efter att ligga i framkant med att utveckla nya och spännande produkter. Alltid med högsta kvalitet!

Bryggeriet är beläget i Nolby, strax utanför Sundsvall. Vår geografiska placering ger oss närhet till ett av världens finaste vatten, Önskekällan i den anrika Kaptensdalen. Vattenkällan är belägen ungefär 400 meter från oss, och dess vatten utgör en huvudingrediens i alla VASA Bryggeris drycker. Vår verksamhet genomsyras av kärnvärdena; nostalgi, kvalitet, unikhet, trygghet och miljö.

Läs gärna mer om oss på vår hemsida: http://vasabryggeri.se/

Niclas Nilsson

Presskontakt VD/Marknadschef 073-053 93 84