Hur följer man kundens interaktioner med det egna företaget?

Hur följer man kundens interaktioner med det egna företaget?

Alla pratar om kundresan, men vad innebär det för din kommunikationsstrategi?

Margareta Boström, som är konsumentbeteendeexpert och ansvarig för kundinsiktsarbetet hos Jula-koncernen, har skrivit flera böcker i ämnet. Hon berättar om kundinsikter och förutsättningen för att erbjuda kunden en bra interaktion med företaget.

– När företag ser själva köpet som det avgörande för resans början och slut missar de många möjligheter till relationsbyggande. Det finns även ett före och ett efter köp som är avgörande för både kännedom, preferens och merförsäljning utan att det ger några spår i försäljnings- eller webbstatistiken.

Bara genom att förstå kundens drivkrafter har man möjlighet att kommunicera rätt budskap i rätt kanal. Som företag är det därför nödvändigt att ställa sig frågan: Hur vill kunden använda mitt företag?

Det lönar sig att tänka nytt och att vara kreativ och ifrågasättande när man planerar sin kommunikation, säger Margareta Boström.

Den 13 februari delar Margareta med sig av sin kunskap om Kundresan på vårt frukostseminarium på Scandic Infra City, Urban Park, Upplands Väsby. Missa inte det.

För medlemmar i Väsby Promotion.

Läs mer och anmäl dig här!