Finalisterna i Väsby Promotion Award 2022 utsedda

Finalisterna i Väsby Promotion Award 2022 utsedda

Efter ett tufft juryarbete står det nu klart vilka som är de tre finalisterna i Väsby Promotion Award 2022. Priset delas ut på Väsby Promotions årsmöte den 24 mars.

Utmärkelsen syftar till att uppmärksamma företag/person eller organisation som verkar för att främja det lokala näringslivet alternativt gjort något extraordinärt i Upplands Väsby kommun. Årets tema är Innovation.

– Vi vill lyfta fram och stötta ett företag eller organisation som har tagit fram en innovativ produkt eller tjänst som har samhällsekonomisk potential. Samtliga tre finalister drivs alla av att ligga i framkant och verka för innovativa lösningar som på ett fint sätt bidrar till något större och värdeskapande än sin egna del i näringskedjan, säger Camilla König Ekegren, verksamhetschef på Väsby Promotion, samt medlem i årets jury.

Årets jury:

Catrine Windh, Väsby Promotions ordförande

Camilla König Ekegren, Verksamhetschef, Väsby Promotion

Per-Ola Lindahl, Näringslivschef Upplands Väsby kommun

Per Bengtsson, VD på UIC, Uppsala Innovation Centre

De nominerade företagen är:

Silver Life

Framtidens Mat

Logiwaste

Vinnaren av Väsby Promotion Award 2022 presenteras den 24 mars på vårt årsmöte. Läs mer om tävlingen här.