Nils van der Poel är en av talarna på Näringslivsdagen 2022

Nils van der Poel är en av talarna på Näringslivsdagen 2022

Världsrekordhållaren samt dubbla OS-medaljören Nils van der Poel är en av föreläsarna på Näringslivsdagen den 27 oktober i Upplands Väsby.

- Vi är otroligt glada att vi har lyckats locka Nils van der Poel till Väsby, då vi vet att han är enormt eftertraktad sedan han nyligen började föreläsa. Han kommer att tala om motivation och hur han lärde sig förstå sina drivkrafter och hur han fick dem att växa sig starkare. En mental styrka som även kan tillämpas i näringslivet, säger Camilla König Ekegren, verksamhetschef på Väsby Promotion.

Två ytterligare starka profiler är nu bokade, entreprenören och investeraren Gunilla von Platen och kreativitetsexperten Tobias Degsell

- Dessa två föreläsare är båda otroligt spännande och erfarna profiler med rik kunskap från både livet självt och den vetenskapliga världen. Gunilla von Platen har även kallats för "näringslivets Zlatan" och Tobias Degsell för "entreprenörd" med erfarenhet som curator på Nobelprismuseet i Stockholm. Tobias Degsell var med som talare på Näringslivsdagen 2017 och blev väldigt uppskattad bland våra deltagare, berättar Camilla König Ekegren.

Näringslivsdagen är Väsby Promotions största event under året och brukar locka mellan 200-300 personer från företag i Upplands Väsby och övriga Stockholmsregionen. Dagen har ett starkt program av föreläsningar och minimässa. Besökarna och utställarna får under eftermiddagen chansen att nätverka, hämta inspiration och skapa nya affärer. Näringslivsdagen anordnas av Väsby Promotion och kommer att vara på Scandic Infra City, Congress Hall i Upplands Väsby, den 27 oktober.

- Snart har vi satt hela programmet och inom kort kommer vi att öppna upp för anmälan. Vi tror verkligen på ett rekordår, avslutar Camilla König Ekegren.

Mer information kommer upp på vår hemsida inom kort, håll utkik här!