Nya söndagstider för butikerna i Västerås city

Nya söndagstider för butikerna i Västerås city

Med hösten kommer nya tider, och så även nya rekommenderade öppettider under söndagarna för butiker och gallerior i Västerås city.

Den 1 september går startskottet för de föreslagna söndagstiderna som är 11.00 till 16.00. Det återstår att se hur många enskilda butiker som hänger med i förändringen, men Kvartet Igor och Punkt, Gallerian och Centra är med från början.

– Från och med den 1 september har både Kvarteret Igor och Punkt Gallerian öppet från 11 till 16 på söndagar. Vi på Igor kör även fri parkering under just söndagar, berättar Mimmie Lidmår som är marknadschef för Kvarteret Igor.

Den största anledningen till förändringen är huvudrollsinnehavarna själva – besökarna.

– Vi har lyssnat på våra besökare i city. De har önskat öppning vid 11 och då fixar vi självklart det. På det här sättet hoppas vi ännu fler besöker stadskärnan under helgen. Det finns väl inget bättre än lite söndagshäng på stan, säger Maria Martinsson, VD för Västerås Citysamverkan.

Malin Hallin, marknadsansvarig på Punkt, Gallerian och Centra är även hon glad över förändringen:

– Nu matchar vi tiderna för utcheckning från stadens hotell. Ingen som behöver vänta på att butikerna ska öppna, med andra ord! Nu när Punkt närmar sig slutet av ombyggnationen går även alla butiker i gallerian tillbaka till ordinarie tider fullt ut.

Bättre tider och fri parkering i Kvarteret Igors parkeringshus på just söndagar kommer kanske förvandla veckans sista dag till en riktig citydag!