Tjejkväll i Västerås city – en del av Cityfesten

Tjejkväll i Västerås city – en del av Cityfesten

Cityfesten har bara börjat!

Äntligen! I två års tid har vi längtat och väntat. Suktat och hoppats. Och nu är det äntligen dags. Årets Tjejkväll är här – en kväll som du sent ska glömma. Tack vare vårt samarbete med stadens fastighetsägare, gallerior, handelshus, alla verksamheter och Västerås stad kommer City att sjuda av liv. I nästan varje gatuhörn, på varje torg och i alla stadens gallerior, kommer någonting spännande att hända. Vårt mål är att det ska finnas något för alla!

Det blir allt från ballongflygning till modevisning, stand up och underhållning i form av både sång och dans. Kom och spela flipper, eller besök den internationella matfestivalen och prova nya smaker. Och inte minst – gå in i alla butiker och andra verksamheter för att fynda bland alla erbjudanden.

Under Tjejkvällen slår vi dessutom till på ett eget event i eventet. Vi kallar det Hela Västmanland stickar och leder eventet, som äger rum på Hantverkargatan, gör Lina Book – västmanlänningen som beskriver sig själv som en riktig textilnörd. Nu har du verkligen chansen att sticka loss tillsammans med andra som också älskar det hantverket.

I samband med sticknings-eventet sänder också poddaren Jennie Thomson live, från sin podcast Sticka och brinn

Klicka här för att läsa mer om hela Tjejkvällen den 12 maj. Nu låter vi denna kväll bli startskottet på en grym vår och sommar. Och låt inte namnet lura dig – tjejkvällen är till för alla!

Varma hälsningar,

Maria Fors och Pernilla Anvemyr, Västerås Citysamverkan