Västerås Citys kärleksbil rullar ut till Alla Hjärtans dag

Västerås Citys kärleksbil rullar ut till Alla Hjärtans dag

Till Alla Hjärtans Dag lanseras Västerås Citysamverkans senaste kampanj ”Kärleksbilen”! Ett långsiktigt och återkommande koncept som ska överraska och sprida kärlek på till exempel mors dag och vänliga veckan.

– Vi vill använda Kärleksbilen för att under året kunna göra olika aktiviteter, allt från dela ut godsaker eller presentkort, eller kanske gömma den vid tävlingar som går ut på att hitta den via ledtråd på sociala medier. En rullande kärleksbil är ett lättsamt koncept som besökaren enkelt kommer ihåg, säger Maria Fors, VD Västerås Citysamverkan.

Syftet med konceptet är att skapa en återkommande röd tråd för några av våra aktiviteter. Det är också ett sätt att skapa engagemang och interaktion med citys besökare. Kärleksbilen kommer att invigas till alla hjärtans dag-helgen. Västerås Citysamverkan ger boende i Västerås möjlighet att beställa kärlekspaket från citys verksamheter för att sedan helt kostnadsfritt få det levererat under alla hjärtans dag den 14/2. Budet kommer att nlända med en Volvo sponsrad av Bilia, pyntad med en stor rosett.

– Det här är ett utmärkt sätt att sprida kärlek och samtidigt stötta de lokala verksamheterna, som haft det riktigt tufft under pandemin. Just nu är det också många som sitter hemma, som kanske haft det kämpigt och lite ensamt det senaste året, som skulle bli glada av ett oväntat kärlekspaket, levererat i vår fina bil, fortsätter Maria Fors.

www.vasterascity.com presenteras flera kärlekspaket med allt från lyxiga hotellkuddar till delikatesskorgar. Eller varför inte göra någon glad med blommor, choklad eller ett par varma tofflor? Fler paket tillkommer under veckan.

Kunden kan lägga sin beställning via e-post fram till och med lördag 13/2, och under söndagen 14/2
kommer leverans att ske under hela dagen. Betalning sker via swish till Citysamverkan. Se hemsidan för fullständiga villkor.

”Många människor, organisationer och företag genomför nu tillsammans en spännande kraftsamling för utvecklingen av centrala Västerås. Målet är att svara JA till ännu fler önskningar, behov och drömmar. Det ska bli ett city som knyter ihop ett expanderande Västerås. Det ska bli mera harmoni, flyt och lätthet. Det ska bli Sveriges bästa city – på en ny nivå.