Vår i Västerås City. Foto: Jonas Bilberg.

Vi maxar våren i Västerås City med Tjejkväll och matmarknad!

Tjejkväll 11 maj kl 17–22
Välkommen till en festlig kväll i Västerås City. Torsdagen den 11 maj kl 17–22 bjuder vi in till årets Tjejkväll där det blir massor av aktiviteter både inne och ute samt extraöppet till kl 22.00. Kom till Fiskartorget och upplev ArosAutos 35 m höga luftballong och besök UF-marknaden på Hantverkargatan som arrangeras för andra året och som i år sammanfaller med Tjejkvällen. Kom och stötta våra unga företagare från hela Västmanland och shoppa massa smarta, roliga, spännande produkter/tjänster. Självklart har restauranger och butiker extra fina erbjudanden och i många butiker blir det bland annat tävlingar, leverantörsbesök och goodiebags. Låt inte namnet lura er – till tjejkvällen är alla välkomna!

– Årets tjejkväll är en fantastisk samling av allt som finns att uppleva i Västerås city, dessutom med extraöppet för våra besökares skull. Det är så härligt att alla våra fastighetsägare, gallerior och verksamheter samverkar för att tillsammans skapa det bästa utbudet för våra besökare. I år ser jag extra mycket fram emot att se alla UF- ungdomars verk och att få uppleva citys utbud både från marken och kanske även från skyn, säger Maria Martinsson, VD för Västerås Citysamverkan.

Västerås Citysamverkan arrangerar Tjejkvällen tillsammans med stadens fastighetsägare, gallerior och handelshus, alla verksamheter och Västerås stad.

International Food Festival 9–13 maj
I mer än 15 år har Geraud Markets arrangerat International Food Festival i Västerås City – en internationell matmarknad med familjär stämning. Marknaden har varje år serverat autentisk mat, delikatesser och kulinarisk kultur från världens alla hörn till Sverige. Den 9–11 maj besöker de Stora Torget i city! Kom och upplev en riktig matfestival – köp hem engelska, franska och holländska ostar eller tyska korvar av högsta kvalité. Njut på plats av en härlig paella, franska grytor, tyska korvar, fudge och andra godsaker. Under tjejkvällen har matmarknaden öppet till kl 22.00.

– Dofterna, färgerna smakerna är tillbaka i Västerås City – i år har vi med oss ytterligare 100 m matglädje! Vi är här för 15:e året och Västerås City gör oss aldrig besvikna – hoppas vi ses säger Robert Norrhede, Eventansvarig International Food Festival.

– Under 15 har vi samarbetat med Geraud Markets och International Food Festival. Västeråsarna älskar denna marknad och det brukar bli fullt på stora torget av njutande matälskare. I år blir marknaden större än vanligt och vi ser fram emot ännu en marknad med fantastiskt utbud av internationella smaker, säger Maria Martinsson, VD för Västerås Citysamverkan.

Matmarknadens öppettider:
Tisdag 9/5 kl 10-19, Onsdag 10/5 kl 10-19, Torsdag 11/5 kl 11-22, Fredag 12/5 kl 10-19, Lördag 13/5 kl 10-17