Kina kommer till Västerås

Fler än hundra kineser kommer att bjuda på fantastiska kulturföreställningar och unika affärsmöjligheter när Business loves Culture festivalen anordnas i Västerås 29 september till 2 oktober.

Kinas ambassadör Lan Li Jun, Kinas handelsattaché och kulturattaché besökte Västerås den 9:e juni och fick en försmak av vad Västerås har att erbjuda. Resultatet av besöket är att Business (loves) Culture festivalen anordnas. Det är den första i sitt slag som förenar både ren affärsnytta med kultur, musik och dans. Företag som planerar en etablering eller affärer med den kinesiska marknaden uppmanas att ta del av den match-making som just nu planeras i samarbete med fyra Kinesiska provinser, med Kinesiska myndigheters fulla godkännande som stöd. Syftet med match-makingen är att ge både Västeråsföretag och Kinesiska företag möjlighet att mötas under Västerås Kina Business forumet med sikte mot potentiella affärer.

Business Forumet pågår under en av de fyra festivaldagarna (30 oktober) och kommer, förutom match-making, att möjliggöra för företag, både innovatörer och etablerade företag, att visa sina behov eller vad de har att erbjuda den kinesiska marknaden.

Västerås China Business Forum är ett samarbete mellan värdarna Västerås Stad och Länsstyrelsen, de initierande aktörerna Jablonski Production AB och Aros Kinakonsult samt Västerås Science Park som  faciliterar eventet.

Kontakt för mer information:

Patrik Jablonski, Jablonski Production AB, 070-488 86 11, patrik.jablonski@vasterassciencepark.se
Alf Westerdahl, Västerås& Co/Västerås stad, 021-39 01 15, alf.westerdahl@vasteras.se
Sandy Li Shenzhi, Aros Kina Konsult, 021-18 05 50, yes@kinakonsult.se
Caroline Drabe, Västerås Science Park, 070-936 98 60, caroline.drabe@vasterassciencepark.se

• matchmaking
  • västerås china business forum
  • kina
  • kulturfestival
  • jablonski
  • jablonski production
  • västerås science park