Magnus Uggla är klar för Västerås Cityfestival

Nu följer vi upp förra årets succé. Första artisten som är klar för årets festival är den svenska rocklegenden Magnus Uggla. Uggla spelar för Västeråspubliken lördagen den 30:e juni.

Magnus Uggla är den första artist som är klar för Västerås Cityfestival. Festivalen som idag är det den största i sin genre i Mälardalen pågår mellan 28-30 juni och firar i år 20-års jubileum. Festivalpass till scenområdet släpps idag och säljs via Västerås Turistbyrå och via ticnet.se. 50 kr/dag och 150 kr/tredagars pass.

Uggla som inte varit här på många år har varit mycket noggrann i sitt urval av turnéstäder. - Vi känner oss hedrade att han valt Västerås i sin turnéplan säger Annika Nehrer som är festivalens projektledare.

För mer information etc kontakta:

Annika Nehrer, Projektledare, Västerås & Co, 073-853 58 46

Linda Jonas, PR-ansvarig,Västerås & Co, 021-39 01 14

• uggla
  • magnus uggla
  • västerås cityfestival
  • cityfestival

Västerås & Co är en marknadsavdelning inom Västerås stads bolag Etablering Västerås AB. Vårt uppdrag är att marknadsföra den attraktiva destinationen Västerås Mälarstaden och generera tillväxt i form av möten och evenemang, gästnätter, besökare, företagsetableringar och boende i Västerås