Västerås Cityfestival slår publikrekord

Årets Cityfestival blev en publiksuccé. Den höga klassen på artisterna på Mälarenergiscenen lockade ännu fler besökare än tidigare år. Under festivaldagarna (torsdag-lördag) besöktes Fiskartorgsområdet av fler än 26 000 personer.

Konserten med Petter på lördagskvällen är en av Västerås mest välbesökta konserter någonsin.

Festivalen var i övrigt välbesökt med många gamla och nya inslag som lockade, exempelvis ungdomsscenerna Fairtrade Cityscenen och Mitt i smeten på Sigmas balkongscen, Peder Lamm som värderade föremål och Sigmas Dansbana där publiken kunde njuta av all slags dans och delta i olika danspass.

- Årets val av artistuppställning visade sig vara mycket lyckad eftersom så många besökare strömmade till. Vi hade även vädergudarna på vår sida. Nu utvärderar vi och ser vad som kan förbättras och utvecklas ytterligare till nästa år säger Alf Westerdahl, huvudansvarig för Västerås Cityfestival på Västerås & Co.

Datum för nästa års Västerås Cityfestival är 28-30 juni 2012.

För mer information kontakta:

Alf Westerdahl, huvudansvarig för Västerås Cityfestival, Västerås & Co, 021-39 01 15

Linda Jonas, PR-ansvarig,Västerås & Co, 021-39 01 14

• västerås cityfestival