Västerås Convention Bureau tar plats i Swedish Network of Convention Bureaus styrelse

Sveriges Convention Bureaus sammanstrålande i veckan i Norrköping/Linköping för sitt årsmöte. De tre dagarna bjöd på värdefullt internt kunskapsutbyte, externa föreläsare och studiebesök. Vid föreningsstämman valdes en ny styrelse där Sofie Lidholm från Västerås Convention Bureau röstades fram som kommande ordförande 2016/2017.

Värd för årsmötet var East Sweden Convention Bureau, som bjöd på ett späckat och intressant program med föredrag av bland annat Anders Ynnerman, professor i Vetenskaplig visualisering och Matthias Schultze, Managing Director för German Convention Bureau som pratade om framtidens utmaningar för mötesindustrin.

Swedish Network of Convention Bureaus, SNCVB, höll också sin föreningsstämma som är den andra i ordningen. Nico Nauta, East Sweden, som under ett års tid axlat ordförandeskapet avtackades och Emelie Gard, Eskilstuna, tar nu över ordförandeklubban. Till kommande ordförande valdes Sofie Lidholm, Västerås.

- Jag ser fram emot att vara med och driva SNCVB framåt och att bidra till utvecklingen inom vår industri. Föreningen är nu i början av sitt andra verksamhetsår och det är fantastiskt att se hur vi hela tiden hjälps åt att utvecklas, säger Emelie Gard, Eskilstuna Convention Bureau.

- Det är en stor ära att bli vald som kommande ordförande för det svenska nätverket. Det ska bli spännande att ta plats i styrelsen och tillsammans med nätverket se till att flytta fram positionen för Sverige som mötesland. Givetvis är det extra roligt att tillsammans med systerstaden Eskilstuna få driva dessa frågor på ett nationellt plan, säger Sofie Lidholm, Västerås Convention Bureau

Förutom Västerås ingår Eskilstuna Convention Bureau, Stockholm Convention Bureau, Luleå Convention Bureau, Jönköping Convention Bureau och East Sweden Convention Bureau (Norrköping och Linköping) i styrelsen.

Swedish Network of Convention Bureaus, SNCVB, är en ideell förening där Sveriges alla CVBs är medlemmar. SNCVB verkar utifrån två huvudfokusområden, affärsnytta och kunskapsutveckling för att tillsammans utveckla svensk mötesindustri.

För mer information och frågor, kontakta:
Sofie Lidholm, försäljningsansvarig, Västerås Convention Bureau, 021-39 01 19