Västerås Tourist Center flyttar

Västerås Tourist Center lämnar sina nuvarande lokaler intill konserthuset. Den 19 oktober öppnar de på Kopparbergsvägen 10, expectrums entré i Skrapan. Under samma tak finns i dag redan expectrums verksamhet.

”Besökarens nyfikenhet i fokus”

På den nya platsen kommer Västerås Tourist Center fokusera på besökarens nyfikenhet.

– Besökaren ska kunna utforska Västerås utbud av aktiviteter och besöksmål genom nya tekniska och interaktiva lösningar. De nya ytorna öppnar upp för personligare service och ett aktivt bemötande, berättar Pernilla Törngren, chef Västerås Tourist Center.

I samband med flytten blir Västerås Tourist Center helt kontantfritt. Vi tar bort kontanthanteringen av säkerhetsskäl och kommer att ta emot kort och Swish, förklarar Pernilla Törngren vidare.

”Samlokalisering den bästa lösningen”

Västerås Tourist Center är en del av Västerås Marknad & Näringsliv AB. Bolagets uppdrag är att marknadsföra Västerås som besöks- och etableringsort. Även expectrums verksamhet ingår i bolaget. Under året kommer även övriga verksamhetsområden i Västerås Marknad & Näringsliv att flytta in i lokalerna.

– Samlokaliseringen på expectrum är den bästa lösningen. Nu samlar vi allt på ett ställe och effektiviserar vår verksamhet. Vi blir också mer tillgängliga, säger Eva Lilja, vd, Västerås Marknad & Näringsliv AB.