Bild från förra årets ploggadag på Vrångö

Häng med och strandstäda på Vrångö

Snart är det dags för en repris av förra årets succé; ploggadagen på Vrångö! Du hänger väl med?

Lördagen den 4 maj arrangerar Kajkanten Vrångö årets ploggadag där alla som vill är välkomna att hjälpa till att städa öns stränder, och Västkuststiftelsen är naturligtvis på plats.

– Vi bidrar gärna med vår kunskap om marint skräp till så många som möjligt och ploggadagen på Vrångö är ett jättebra tillfälle för det, dessutom är det alltid fint att få hänga med ut och städa. Förra årets evenemang blev väldigt lyckat med många deltagare och vi hoppas såklart på ännu fler i år, säger Florina Lachmann, koordinator för strandstädning, Västkuststiftelsen.

En nyhet för i år är att även organisationen Hands2Ocean kommer med dykare till Vrångö för att dra upp sådant som hamnat på botten, något som brukar vara välbehövligt.

Precis som förra året bjuds alla anmälda deltagare på korv och dricka! Ta gärna med egen mugg att dricka i så spar vi på engångsartiklarna ♻️

Läs mer och anmäl dig

Läs mer om dagen och få information om anmälan via Kajkanten Vrångös webbplats, här: Ploggadag på Vrångö.