Försäljning av tågbiljetter tillbaka i Trollhättan och Skövde

Försäljning av tågbiljetter tillbaka i Trollhättan och Skövde

För att underlätta för kunderna startar Västtrafik nu försäljning av SJ-biljetter i sina butiker i Trollhättan och Skövde.

Hösten 2012 och våren 2013 stängde SJ sina butiker i Trollhättan och Skövde. Sedan dess har det inte varit möjligt att köpa tågbiljetter på järnvägsstationerna. Eftersom kunderna fortsatt att efterfråga denna service har Västtrafik nu valt att starta försäljning av SJ-biljetter i sina butiker i Trollhättan och Skövde.

– Vi är glada att vi kan utöka servicen för våra kunder och även erbjuda tågbiljetter. Det rimmar väl med vår ambition att skapa smarta lösningar och förenkla resandet för våra kunder, säger Maria Holmström, försäljningschef privatkund på Västtrafik.

För kunderna betyder det att man inte behöver gå till en automat eller förboka sin biljett via internet. Biljetter kan köpas redan idag och priserna är samma som hos andra återförsäljare som säljer SJ:s sortiment.

Öppettider
Västtrafiks butik, stationshuset Skövde, mån-fre 07.00-18.00
Västtrafiks butik, stationshuset Trollhättan, mån-fre 07.30-17.30

Maria Holmström, försäljningschef privatkund 0708-27 38 93

• Klimatfrågor

• Västra Götaland

Varje dag reser 390 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.

Västtrafiks presstjänst