Pressinbjudan: Västtrafiks satsningar 2013

Under året har Västtrafik, Trafikkontoret och Trafikverket tillsammans arrangerat en serie kunskapsträffar för pressen kring Västsvenska paketet. Den här gången har turen kommit till Västtrafik som ska presentera de stora satsningar som görs i kollektivtrafiken och de förändringar som börjar gälla vid tidtabellskiftet den 9 december. På plats finns representanter från Västtrafik, Trafikkontoret och Trafikverket och det finns möjlighet till intervjuer under förmiddagen.

Tid: torsdag 18 oktober kl 10.00-12.00
Plats: Scandic Crown, Göteborg

Medverkande:
Mikael Olsson, trafikchef Västtrafik
Line de Verdier, projektledare Västtrafik
Camilla Holtet, avdelningschef trafikutveckling

Skicka anmälan till press@vasttrafik.se senast onsdag 17 oktober kl 17.00 eller kontakta Västtrafiks presstjänst på 0771-41 43 99. Kaffe och smörgås kommer att serveras.

Välkommen!

• Klimatfrågor

• västsvenska paketet

• Västra Götaland

Varje dag reser 375 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.

Västtrafiks presstjänst