Foto: Marin Eneborg, Växjöbostäder

Pressinbjudan: ”Sommar med Växjöbostäder” i full gång runt om i Växjö

Det är sjätte året som Växjöbostäder nu anordnar sommaraktiviteter i sina områden i Växjö. Nytt för i år är bilen som kör runt med dekalerna #sommarmedväxjöbostäder och anordnar spontana aktiviteter i områden där hyresgästerna önskar.

Den 18 juni startade Växjöbostäder, i nära samarbete med Växjö kommun, upp sommaraktiviteterna på Vintervägen och Romavallen på Teleborg. Som komplement finns i år en bil som roterar runt på alla Växjöbostäders områden och anordnar spontana aktiviteter.

Martin Eneborg som är ansvarig för Växjöbostäders bostadssociala grupp är också den som är ansvarig för sommaraktiviteterna. Till sin hjälp har han, förutom sina närmsta kollegor, också sommaranställt tre gruppledare och åtta trygghetsvärdar. Tillsammans skapar de en plan för aktiviteterna på områdena.

- Varje dag bjuder på olika aktiviteter och vi har en planering som tillåter justeringar beroende på vädret. Vi anpassar oss också efter vad våra hyresgäster vill göra och uppmuntrar dem att önska under hashtagen #sommarmedväxjöbostäder på Facebook och Instagram, säger Martin.

Aktiviteterna är till för alla hyresgäster. Martin fortsätter:

- Oavsett ålder och intresse ska det finnas något för alla. Hittills har vi kollat på fotboll på storbildsskärm, pysslat, spelat tennisfotboll och mycket mer. Självklart är du välkommen även om du bor i våra andra områden.

Martin är ny i rollen som ansvarig för bostadssociala frågor och det är därmed första gången han är med och arrangerar sommaraktiviteterna. Hans chef Jennie Isberg, kommunikationschef på Växjöbostäder, blev glatt överraskad över gruppens nya idéer inför sommaren 2018. Hon berättar:

- Martin har tillsammans med sina medarbetare klivit in i årets sommaraktiviteter med engagemang, nya fräscha ögon och positiv energi. När Martin frågade om vi inte kunde skapa en egen grafisk profil, trycka upp banderoller och märka upp en av våra bilar så var svaret ”självklart”. Vi vill ju att så många som möjligt veta om och ta del av våra aktiviteter!

Sommaraktiviteterna i korthet

Pågår från 18 juni – 15 augusti
Varje dag 15-21
Alltid vid spontanidrottsplatsen på Kråkan (Vintervägen 4-22) och på Romavallen

Pressinbjudan

Kom och besök #sommarmedväxjöbostäder och träffa deltagare, gruppledare och trygghetsvärdar som ansvarar för aktiviteterna. Även Martin Eneborg, ansvarig Bostadssociala gruppen, finns på plats.

När: Måndag 2/7 kl. 15:00
Var: Vintervägen vid spontanidrottsplatsen
Anmälan: martin.eneborg@vaxjobostader.se

För mer information, kontakta:

Martin Eneborg, Ansvarig Bostadssociala gruppen, 0708- 87 03 07
Jennie Isberg, Kommunikationschef, 0708-92 92 89

Kategorier

År 2017 färdigställde vi 131 lägenheter och under våren 2018 pågår produktion av 332 bostäder.

Vi är ett kommunägt bostadsbolag i Växjö. Totalt har vi ca 8 900 lägenheter, varav 1 900 studentlägenheter och 42 000 kvm lokaler. Hos oss arbetar ca 100 medarbetare inom olika yrkesområden.

René Jaramillo (M)

Presskontakt Styrelseordförande 073-529 52 32