Mingelfoto Malin Enestubbe

180 deltagare inspirerades på Kick-off-dagarna

Två dagar med kick-off och invigning av Växjö Linnæus Science Park summeras med att ögon har öppnats för möjligheterna att genom samverkan möta framtiden med stöd av nya innovationsmetoder och ny teknik. Spännande kontakter har knutits för framtiden. Mellan oss och företag, men också mellan företag och företag ute i minglet.

- Vilka fantastiska Kick-off dagar vi haft! De förstärkte vår vision om att Växjö Linnæus Science Park ligger helt rätt och kommer att vara en strategisk resurs kopplat till innovation och utveckling inom vårt viktiga näringsliv, säger VD Fredrik Lindblad.

Tack alla som kom för att lyssna, inspireras och uppleva våra labbmiljöer: VR/AR/visualisering, Studio Lab med inspelning och livesändning av film/video och podd, Innovation Lab med bland annat 3D-scanning och 3D-print. Stort tack också till alla som var med och genomförde dagarna; Visualiseringscenter C, 3dVision Interactive Agency, Magnus Mörstam, Fredrik Ahlgren och näringslivskontoret i Växjö kommun.

Välkomna tillbaka i sammanhang för mer fokuserade kunskapsevent, workshops och nätverkade samt samverkan kring affärsutvecklande projekt.

Röster från några deltagare:

• Många företag på plats som är redo för nya möjligheter och innovationer. Tack Växjö Linnæus Science Park för riktigt bra dagar!
  • Spännande förmiddag med fokus på kreativitet och innovation. Tack för inspiration och ny kunskap!
  • Ett fantastiskt ställe där det finns möjligheter till nätverkande och innovation.
  • Jag ser fram emot att accelerera viktiga områden med hjälp av Växjö Linnæus Science Park. Tillsammanskraften är alltid stark.
  • Givande dag på Växjö Linnæus Science Park i digitaliseringens tecken!
  • Superintressant att höra om möjligheterna och klura på hur vi kan vara med!
  • Grymt inspirerande att träffa Växjö Linnæus Science Park och vara med vid startskottet för framtidens näringslivsutveckling.
  • Ser fram emot många fina samarbeten.