Adobe bag-in-box i ny design

Adobe bag-in-box i ny design

Nu uppgraderar Adobe designen på sin röda bag-in-box för att bättre spegla varumärkets betydelse. Adobe är nämligen ett traditionellt byggnadsmaterial av torkad lersten som ofta är armerat med halm. Adobe har historiskt använts i husbyggande på Chiles landsbygd och materialet utgör även idag husgrunden i Emilianas vineri.

Adobes röda box lanserades i Systembolagets fasta sortiment 2014 och har sedan dess varit en favorit hos många konsumenter. Vinet produceras av Emiliana Organic Vineyards, en ekologisk vinproducent från Chile som har odlat enligt ekologiska principer sedan 1998.

Adobe Cabernet Sauvignon Syrah Carmenere är fylligt med en fruktig doft av björnbär, svarta och röda vinbär samt söta jordgubbar. Medelfylligt med bra struktur och en lång härlig eftersmak med inslag av ekfat. Ett mycket bra matvin som passar extra bra till grillat.

Se HÄR i vilka butiker som produkten finns i lager, eller läs mer på vår hemsida.

Adobe Cabernet Sauvignon, Syrah, Carmenere
Art.nr: 6298