Adobe bag-in-box i nya kläder

Adobe bag-in-box i nya kläder

Nu byter Adobes populära populära bag-in-box design! Den nya förpackningen pryds av en stolt topp, symbolisk och majestätisk men även ett högst reellt inslag på Emilianas ekologiska vingårdar. Tuppar och hönor håller jorden ren från skadliga fjärilslarver och bidrar med naturligt gödsel av högsta kvalitet, därmed är de viktiga medhjälpare för att upprätthålla vingårdarnas ekologiska balans.

Adobe Cabernet Sauvignon Syrah Carmenere har en inbjudande, fruktig doft av björnbär, svarta vinbär och mogna jordgubbar samt inslag av örter och fat. Vinet är medelfylligt med bra struktur och lång eftersmak. Prova till lammfärsbiffar med grillade grönsaker och örtkryddad yoghurtsås.

Druvsammansättning: 48 % Cabernet Sauvignon, 46 % Syrah, 6 % Carmenere
Art.nr.: 6298
Se här i vilka Systembolagsbutiker du hittar vinet.

Emiliana Organic Vineyards grundades 1986 och har kommit att bli världens största producent av ekologiska viner. Hos Emiliana är man övertygade om att hållbara, ekologiska och biodynamiska jordbruksmetoder skapar friskare och mer produktiva vingårdar som i sin tur ger högre druvkvalitet med en unik karaktär. Vinhusets arbete baseras på två grundläggande principer; omsorg om miljön och respekt för de anställda.