Dubbel vinst i Vinordic Wine Challenge 2020

Dubbel vinst i Vinordic Wine Challenge 2020

Den 31 mars presenterades pristagarna i årets upplaga av Vinordic Wine Challenge. 850 viner har provats blint av en professionell jury och bland dessa fick två av Concha y Toros viner ta emot pris, vilket vi är mycket stolta över.

GOLD TROPHY (vitt vin <69 kr)
Winemaker´s Lot Chardonnay 2019
Art.nr: 6904-01

"Fruktig smak med inslag av fat, gula äpplen, bivax, persika, örter och citron. Serveras vid 8-10°C till rätter av fisk eller kyckling."

SILVER TROPHY (vitt vin <69 kr)
Sunrise Chardonnay 2019
Art.nr: 6656-01

"Fruktig, ungdomlig smak med inslag av ananas, nektarin, gula äpplen och citrus. Serveras vid 8-10°C till rätter av fisk och skaldjur."

De båda vinnande vinerna är med sin fruktiga och friska stil lätta att tycka om. Utmärkta som sällskapsvin, men passar också bra till lättare måltider. Med andra ord ett säkert kort på stundande picknickar eller bufféer. Läs mer om vinerna på vår hemsida eller se om vinerna finns i just din Systembolaget-butik HÄR.

Producenten bakom vinerna är Concha y Toro, en välrenommerad vinproducent som också är en av världens största. Chile brukar beskrivas som det ideala vinlandet med de mest hälsosamma vingårdarna i världen.

Om Vinordic Wine Challenge

Vinordic Wine Challenge är Sveriges enda EU-certifierade vintävling där man årligen utser Sveriges allra mest prisvärda viner i respektive kategori och prisklass. I varje prisklass utses en vinnare som får utmärkelsen ”Gold Trophy”. Även en ”Silver Trophy” och en ”Bronze Trophy” delas ut.