Nytt lägre pris för Casillero del Diablos vita 1,5 L box

Nytt lägre pris för Casillero del Diablos vita 1,5 L box

Våren är på ingång och i takt med ljusets återkomst brukar vita och friskare viner ta mer plats i våra vinglas. Ett vin som passar utmärkt till bl.a. matiga sallader, fisktacos med tropisk salsa eller som fördrink till salta snacks är Casillero del Diablo Sauvignon Blanc Muscat Riesling. Casillero del Diablos vita 1,5 liters box bjuder på ett torrt, friskt och aromatiskt vitt vin i ett praktiskt format. Nu dessutom till ett lägre pris!

Från och med 1 mars är Casillero del Diablo Sauvignon Blanc Muscat Riesling 1,5 L box prissänkt och kostar endast 129 kr. Det innebär att boxen nu mer är en av de lägst prissatta i sitt segment.

Casillero del Diablos vita box består av 50 % Sauvignon Blanc, 40 % Muscat och 10 % Riesling. Vinet är medelfylligt, välbalanserat och fruktigt med inslag av citrus, stenfrukt, krusbär och vita blommor.

Casillero del Diablo Sauvignon Blanc Muscat Riesling
Art.nr: 6242-07
Pris: 129 kr / 1,5 L
Druvblend: 50 % Sauvignon Blanc, 40 % Muscat och 10 % Riesling
Ursprung: Chile
Producent: Concha y Toro

Se vilka Systembolaget-butiker vinet finns i HÄR eller läs mer om vinet på vår hemsida.

Visste du att dryckernas förpackningar står för en tredjedel av Systembolagets totala klimatpåverkan? Mer än transporter, odling och produktion. Bag-in-boxen är det format som har lägst klimatavtryck. En 3 L box har i genomsnitt utsläpp av 68 gram CO2e i jämförelse med en 75 cl glasflaska som i genomsnitt har utsläpp av 894 gr CO2e. Väljer du en bag-in-box så gör du ett val för klimatet. Läs mer om olika förpackningars klimatavtryck på Systembolagets hemsida.