Prissänkta viner i beställningssortimentet

Prissänkta viner i beställningssortimentet

I dag, den 1 mars, sänker vi priserna på tre viner i Systembolagets beställningssortiment. Priserna gäller ett begränsat parti och kvarstår så långt lagret räcker.

Maycas del Limarí Reserva Especial Chardonnay
Art.nr. 6469
Prissänkt från 159 kr till 79 kr
Länk till Systembolaget

Från trendiga norra Chile, ett generöst och smakrikt vin med välintegrerad fatkaraktär. Doft och smak av gula päron, vita persikor, citrus, mineral och en liten kryddighet. Passar bra till smakrika maträtter, exempelvis ugnsbakad lax med pressad potatis eller en lyxig gräddbaserad fisk- och skaldjursgryta.

Birds of Paradise Garnacha Syrah
Art.nr.3709
Prissänkt från 119 kr till 59 kr
Länk till Systembolaget

Det här ekologiska vinet bjuder på röda körsbär, björnbär och plommon samt inslag av sötlakrits och rostad ek. Ett medelfylligt vin med kryddig smak och välintegrerade tanniner som passar utmärkt till det italienska köket, t.ex. frikadeller i tomatsås, ragu bolognese eller gnocchi med smör och salvia.

Novas Gran Reserva Cabernet Sauvignon Malbec
Art.nr 6450-01
Prissänkt från 99 kr till 59 kr
Länk till Systembolaget

En bordeauxinspirerad druvblend från vår chilenska ekoproducent Emiliana. Fruktigt och smakrikt med elegant doft och av mörka bär, cederträ och örtkryddor. Tillräcklig strävhet för att svara upp mot rätter av viltkött eller varför inte rosmarinkryddat lamm med rödvinssky och ugnsrostad potatis.